„Je to tu hodně nebezpečné,“ zhodnotil místní obyvatel Ondřej Kaplan, který má dvě malé dcery. Kvůli strachu, aby se jim něco nestalo, je radši přes silnici samotné nepouští.
Situaci potvrdil i starosta Ostřetína, pod kterou Vysoká spadá, Miloš Vlasák. „Nejsme z toho nadšeni. Dálnice je hodně využívaná a všechno se to sveze na obchvat Holic, odkud to pokračuje po silnici I/35 přes Ostřetín a Vysokou u Holic směrem na Moravu,“ poznamenal.
Vysoká se nachází na I/35 kousek za sjezdem z dálnice D35 v Časech u Holic, směrem na Vysoké Mýto. Denně tu projede kolem 17 tisíc aut.
Policie o problémech v obci ví. „Na silnici I/35 se zaměřujeme dlouhodobě, neboť jsme si vědomi významného podílu nehodovosti a zejména následků dopravních nehod, ke kterým na této komunikaci dochází, na celkové nehodovosti v kraji,“ řekla policejní mluvčí Andrea Muzikantová.
Poloha Ostřetína a Vysoké na I/35
Policie ve Vysoké u Holic podle Muzikantové v období od 1. do 25. ledna zjistila 14 přestupků.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vidí řešení v dokončení dalšího úseku dálnice.
Hustý provoz za sjezdem z dálnice trápí i další obce:
„Vloni otevřený úsek dálnice D35 Opatovice – Časy primárně převádí dopravu z dálnice D11 z Hradce Králové a Pardubic přes Holice a dále směrem na Mohelnici. Z čehož plyne, že navýšení intenzity dopravy v obci Vysoká u Holic by nemělo být razantně rozdílné vůči stavu před zprovozněním úseku D35 Opatovice – Časy. Komplexním řešením odlehčení komunikace I/35 po křižovatku Nová Ves je dostavba nového úseku dálnice D35 Časy – Ostrov, jehož zprovoznění je plánováno na konec roku 2022,“ uvedla mluvčí ŘSD Petra Drkulová.
Vysoký provoz byl v obci už před otevřením dálnice. „Provoz tady byl kolem 17 tisíc vozidel denně i minulé roky. Ale nějaký nárůst tam nyní samozřejmě bude,“ upřesnil Vlasák.
Starosta s nadějí hledí ke konci roku, kdy má vzniknout další část dálnice. „Pak se nám tady uleví,“ dodal Vlasák.