Cena ale bude mít při výběru pouze šedesátiprocentní váhu, významným kritériem bude i kvalifikace a zkušenosti řešitelského týmu. Ten bude mít vedle projektu na starost například i zajištění podkladů pro vydání stavebního povolení nebo výkon autorského dozoru na stavbě. Jde o jednu z největších projekčních zakázek minulého roku.

Projekt schválilo v říjnu ministerstvo dopravy. Správa železnic počítá se zahájením stavby v příštím roce, hotovo by mělo být za další tři roky. „Modernizovaná stanice poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující,“ uvedl už dříve ředitel odboru přípravy staveb na SŽDC Petr Hofhanzl. Přestavba vyjde na zhruba čtyři miliardy.

Dělníci přestaví podstatnou část kolejiště, prodlouží podchod a vybudují nové ostrovní nástupiště číslo 5. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště tak, aby umožnila bezbariérový nástup do nízkopodlažních vlaků. Osazen bude nový informační a orientační systém a zvukové majáčky pro nevidomé. V podchodech budou nově pojízdné schody. Bude zbudována i nová lávka s přístupy na nástupiště.

Rychlost při průjezdu nádražím se zvýší z dnešních 100 kilometrů v hodině na 160 kilometrů v hodině. Všechny vlaky zde ale stejně zastavují. Jan Šindelář