„Dokončené zdvojkolejnění traťového úseku Stéblová – Opatovice nad Labem umožní zrychlení vlaků mezi oběma krajskými městy, a to nejen díky zvýšení traťové rychlosti, ale také díky odstranění nutnosti čekání na protijedoucí vlaky," uvedl Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.

Z Pardubic do Hradce za 17 minut

Spěšné vlaky vedené jednotkami RegioPanter tak zvládnou cestu z Pardubic do Hradce Králové za 17 minut a budou moci dosáhnout rychlosti až 160 km/h. U ostatních vlaků se jízdní doba rovněž zkracuje.

„Nejrychlejším spojením krajských měst bude rychlík 883 Bouzov, který pojede bez zastávky 16 minut. Významně zrychlí i osobní vlaky z dnešních 27 až 30 minut na 22 až 23 minut.

Nová zastávka a nová výhybna

Díky zrychlení se zlepší také přestupní návaznosti v Pardubicích-Rosicích nad Labem. Cestující z Opatovic nad Labem budou využívat zcela novou zastávku s bezbariérovým nástupem do vlaků, naopak na dosavadním nádraží v Opatovicích nad Labem – Pohřebačce už vlaky stavět nebudou.

Drobná zlepšení čekají také cestující  na trati mezi Chrudimí a Hlinskem v Čechách, kde byla zřízena nová výhybna Cejřov pro křižování vlaků. „Tím se mírně zrychlí doprava na této trati," slíbily České dráhy. Odpoledne navíc dopravce nabídne  několik zrychlených osobních vlaků, v úseku Pardubice – Rosice nad Labem – Chrudim, které  budou mít výhodnější návaznosti v Pardubicích i Rosicích nad Labem.

Rychleji z Trutnova do Pardubic

Zrychlení se dočkají i další spoje. Spěšný vlak z Trutnova  do Pardubic, který odjíždí v 5.41 hodin, zvládne celou trasu o 14 minut rychleji a bude mít nově přípoj na SC 241 Košičan. V opačném směru spěšný vlak s odjezdem v 8.40 hodin z Pardubic oproti současnému stavu s přestupem v Hradci Králové zrychlí celkem o 19 minut.

Vlakem opět dojedete až do Štítů

Po čtyřech letech bude možné pravidelným vlakem opět dojet až do Štítů v Olomouckém kraji. Naopak se o jeden pár vlaků sníží nabídka  vlaků na přechodu Lichkov – Miedzylesie.

České dráhy rozšíří dopravu mezi mezi Holicemi a Borohrádkem z dosavadních čtyř na na šest párů vlaků v pracovní dny a ze dvou na tři páry o víkendu. „Z Holic do Moravan pojede nově v pracovní dny mimo vánoční a školní prázdniny osobní vlak v 7.47," uvedl Petr Pošta.

Na základě objednávky Pardubického kraje se změní čas odjezdu ranních vlaků z Moravské Třebové na Českou Třebovou. Ty pojedou zhruba o půl hodiny dříve a v pracovní dny budou začínat už ve stanici Chornice, popřípadě ve Dzbelu.

Na změny by si měli dát pozor i cestující na dalších tratích.

Turistům nově poslouží Ostaš

Nový školní vlak pojede z Hronova do Náchoda. Ve dnech školního vyučování  bude odjíždět v 7.36 hodin.

Mezi novinky patří také prodloužení spěšného vlaku „Ostaš" v období letní sezóny do Adršpachu Od května do srpna bude jezdit denně.

„Bude tak zajištěno nejenom přímé spojení do turistické oblasti Teplicko-Adršpašských skal, ale i možnost nástupu na turistické značky směr Ostaš, Maršovské údolí či Jiráskovy skály," sdělil Petr Pošta.

Vlak v úseku Hronov – Adršpach obslouží všechny zastávky. V Chocni bude mít ráno přípoje z Brna a Prahy a odpoledne opačně.

Dráhy nasadí moderní soupravy

Cestující se mohou těšit také na modernější vlaky.  Například na trati z Doudleb nad Orlicí do Rokytnice v Orlických horách zajistí většinu dopravy o víkendech motorové vozy řady 841 Stadler s klimatizací a nízkopodlažní částí.

Vlaky a kilometry
V novém jízdním řádu 2016 ujedou osobní a spěšné vlaky na území Pardubického kraje zhruba 4,79 milionu vlakových kilometrů.  V pracovní dny vyjede 626 vlaků, o víkendu to bude 514 vlaků.
Regionální vlaky, objednané Královéhradeckým krajem, ujedou v období 2016 celkem 5,33 mil. vlakových kilometrů. V pracovní den bude vypraveno 611 vlaků, v sobotu 452 a v neděli 458 vlaků.

Provoz opět zkomplikují výluky
Naopak špatnou zprávou pro řadu cestujících je, že cestování v regionu bude i v následujícím období opět komplikovat řada výluk.
„Výluková činnost Správy železniční dopravní cesty dosáhne nejvyšší intenzity za několik posledních desítek let," upozornil Petr Pošta z tiskového oddělení Českých drah.
Hlavní železniční stavební práce trvající dva až tři měsíce se uskuteční v úsecích mezi Náchodem a Hronovem, mezi Předměřicemi nad Labem a Smiřicemi a také v úseku Trutnov – Roztoky u Jilemnice.
Rozsáhlá stavební činnost zasáhne také dopravu na trati mezi Potštejnem a Letohradem a okolo Libuně.