Na základě průzkumu, který potrvá jeden rok, pak město bude moci vytvořit podmínky umožňující efektivní dopravu. Výsledky, které budou dostupné na konci roku 2018, by měly poskytnout podklad při hodnocení stavu a vývoje dopravního systému či optimalizace MHD. Průzkum bude město stát 1 173 700 korun.

Výběr respondentů je naprosto náhodný, vytvořený pomocí algoritmu ze všech adres. Pro průzkum dopravního chování je klíčové, aby byli rovnoměrně zastoupeni lidé z různých sociálně ekonomických skupin.

„Dopravní chování každého jednotlivce ovlivňuje i to, v jakém druhu zástavby a jak daleko od centra bydlí. Například lidé žijící na sídlišti budou častěji využívat městskou hromadnou dopravu a chodit pěšky. Naproti tomu lidé žijící v rodinném domku na okraji města budou jezdit více autem,“ přiblížila Ivana Maradová z Magistrátu města Pardubic, která za projekt zodpovídá.

Celkový vzorek tvoří 1000 domácností v Pardubicích a dalších 600 domácností v okolních obcích. Metodiku průzkumu navrhlo Centrum dopravního výzkumu, dotazování zajišťuje ppm factum research.

Co je podle obyvatel Pardubic největším problémem v dopravě?
Radek Kňava: „Největším problémem je územní plánování.“
Helena Puhaná: „Nekoncepční řešení dopravy obecně a chybějící obchvaty.“
Marta Vít Veselý: „Nenavazující spoje MHD, nedodržování odjezdů.“
Karel Nykodym: „Špatně nastavené semafory. Nejde kus Pardubic projet plynule na jednu zelenou.“
Adam Horčička: „Pardubice neví, že mají školy, a tak se studenty v MHD nepočítají.“

(als)