„Oblast Hlinecka byla dlouhodobě v oblasti investic do silnic nižších tříd poměrně zanedbávaná, a proto se to snažíme postupnými kroky napravovat. V letošním roce chceme zahájit rekonstrukci první etapy silnice od odbočky na Petrkov přes Srní směrem na Hlinsko, což je úsek dlouhý 2,7 kilometru. V příštích letech chceme pokračovat dalšími úseky,“ uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Obyvatelé a návštěvníci Hlinecka už řadu let volají po opravě povrchů silnic III. tříd, které jsou v dezolátním stavu.
„Na kole to jsou místy pořádné rány. Někdy jsem nucený na poslední chvíli udělat myšku, což však není vůbec dobré kvůli minimální toleranci řidičů aut, kteří si při předjíždění nenechávají dostatečný odstup,“ říká Hlinečák Radek Pavlík.

Peníze na zahájení opravy silnice z Včelákova na Srní a Hlinsko získal Pardubický kraj díky zvýšenému inkasu daní a převodu financí zpět do krajského rozpočtu. „V loňském roce jsme díky podhodnocení příjmové stránky a srážení provozních výdajů získali pro kraj 416 milionů korun, které vracíme zpět do území a rozhodně tak nedochází k jejich projídání. Největší díl financí přesouváme právě do dopravy a silničního hospodářství na silnicích nižších tříd. Celkově se jedná o 220 milionů korun,“ doplnil hejtman Netolický.

Kraje plánuje také modernizaci silnice z Trhové Kamenice do Ronova nad Doubravou. Tento úsek chce realizovat v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a pokud dopadne dobře majetkoprávní vyrovnání, rekonstrukce začne v příštím roce.

V plánu jsou i další investice do silnic nižších tříd a havarijních mostů na Chrudimsku. Jde o další čtyři projekty, které se bezprostředně dotýkají okolí Včelákova. Kraj připravuje rekonstrukci silnice z Chacholic na Vrbatův Kostelec za 11,5 milionu korun, z Prosetína na Cejřov za 27,5 milionu korun a z Kameniček na hranici kraje za částku okolo deseti milionů. V nedalekých Miřeticích by měl být zrekonstruován most za 8,4 milionu korun.

Co na to říkají řidiči?*Jen mě teď napadá, jestli se z nové silnice v lesním úseku plné zatáček nestane pro řidiče závodní dráha, stejně jako je to mezi Krounou a Skutčí, kde už neopatrná jízda stála hodně životů. Tady ten úsek je zatím bez křížku, jen si slabě pamatuji, že nám tam nákladní auto kdysi zabilo spolužáka na kole, klasicky při předjíždění, ale to už je třicet let… Radek

*Kdo tam pravidelně jezdí, tak jásá. Bylo už opravdu na čase. Pavel
*Co takhle udělat novou silnici v Chrudimi směrem na Tři bubny od obchvatu? Tam už pomalu neprojedou dvě auta najednou, díry je slabé slovo, spíš krátery po celé trase. Honza

*Hezký. Ještě by si to mohli opravit v lomu na Žumberku. František
*Už aby to bylo… Aneta