Je podle něj pro kraj, zejména pro jeho východní část, klíčová.

Bývalý hejtman a budoucí senátor?

Radko Martínek nebude v podzimních volbách obhajovat post hejtmana, kandiduje však do horní komory. Z pozice senátora prý hodlá apelovat na úřady i politiky a prosadit stavbu silnice.

„Zvlášť pro Moravskotřebovsko a Svitavsko by byla silnice R35 velmi důležitá. Pomohla by řešit vysokou nezaměstnanost v regionu a zároveň by přilákala nové investory," uvedl hejtman.

„Doufám, že se silnice dostane na seznam staveb, které budou financované z fondů Evropské unie," dodal Radko Martínek, bývalý moravskotřebovský starosta.

Silnice by mohla být na seznamu staveb, na které se budou peníze z Evropské unie čerpat v dalším období, tedy od roku 2014. Zda se ale do uvedeného seznamu opravdu dostane a jestli se začne s její realizací, by mělo být jasné příští rok.

O stavbě silnice rozhodne seznam

„Pokud se na seznamu silnice objeví, bude v našem zájmu, aby se začalo stavět co nejrychleji. V opačném případě se kvůli nedostatku financí se se stavbou jen tak nezačne," konstatoval hejtman Pardubického kraje.

Silnice R35 má vést z Liberce přes Hradec Králové, okolo Vysokého Mýta a Litomyšle dál na Moravu a má se stát alternativní silnicí k dálnici D1. Měla by urychlit dopravu a také ulevit obcím, přes které vede současná silnice I/35. Tato komunikace je ale přetížená, každý den po ní projedou tisíce aut. Mimo jiné je také místem častých tragických dopravních nehod.

Oprava D1: Bude to obrovský problém

Podle Radka Martínka silnici v budoucnu čeká ještě větší nápor aut, a to vzhledem k plánované opravě dálnice D1.

„To, že se začne opravovat dálnice D1 bez toho, aby byla postavená R35, považuji za obrovský problém. Neumím si představit, jak bude již tak dost přetížená silnice potom vypadat," uzavřel.

(iko, čtk)