Na Ředitelství vodních cest (ŘVC) České republiky už mají konkrétní představu. Podle zástupce ředitele a vedoucího oddělení realizace ŘVC JANA BUKOVSKÉHO  lze prý počítat s investicí přes 220 milionů korun.

O jak velký přístav by se jednalo a kolik by do něj Ředitelství vodních cest investovalo?
Délka přístavní hrany bude přibližně 550 metrů, přičemž podél přístavní hrany bude 60 metrů široká manipulační plocha pro překlad zboží. Celkem bude možné zároveň překládat zboží ze čtyř lodí současně. Jedná se tak na české poměry o středně velký přístav. Investiční náklady jsou kalkulovány na 224 milionů korun.

Existuje už nějaký časový harmonogram výstavby?
Zprovoznění přístavu by mělo být společně s dokončením výstavby plavebního stupně Přelouč II, jež je uvažováno v roce 2018.

Co je potřeba udělat předtím, než výstavba začne? Řešili jste už nějak blíže třeba dopravní situaci?
Musíme získat veškerá nezbytná povolení stavby plynoucí z platné legislativy. Do zprovoznění přístavu považujeme za klíčové vyřešit dopravní napojení zejména po silnici, způsob železničního napojení je se Správou železniční dopravní cesty v zásadě jasný. Jako součást souvisejících staveb bude v letošním roce zahájena modernizace plavebních komor Brandýs nad Labem a Velký Osek, nedílnou součástí splavnění je i nový most Valy – Mělice a Modernizace plavebního stupně Srnojedy. Zcela klíčová je ale stavba plavebního stupně Přelouč II, kdy bude pomocí 3,5 kilometru kanálu s novou plavební komorou obejit nesplavný úsek řeky s historickým zdymadlem.