Jak potvrzují v pneuservisech, jarní nápor bývá tradičně mírnější než podzimní, kdy všichni chtějí přezout s prvním sněhem. Jarní výměna pneumatik je rozložena na několik týdnů. Navíc řada motoristů dojíždí zimní gumy i v létě, což však podle odborníků není ideální. Zimní gumy s rostoucí teplotou ztrácí pozitivní vlastnosti, na ohřátém asfaltu se přilepují a trhají. Důsledkem je vyšší spotřeba paliva, nižší bezpečnost jízdy, rychlejší opotřebení pneu i horší komfort jízdy. Také brzdná dráha zimní pneumatiky se při vyšších teplotách výrazně prodlužuje, a to až o dvacet procent.
Pro ty, kdo se chystají na nákup nových letních „gum", mají prodejci dobrou zprávu: jejich ceny se proti loňsku díky levnějšímu kaučuku snížily až o deset procent. Na cenách se navíc projevuje i snižování marží a výprodej loňských zásob. Při nákupu je ale dobré se poradit s odborníky. Není prý rozumné podléhat nejrůznějším senzačním a „zaručeným" nabídkám jedinečně levných pneumatik a šetřit za každou cenu.
Přezutí jednoho kola ze zimní na letní gumu i s vyvážením přijde v průměru do stovky, ceníky by měly mít zavedené pneuservisy na svých webových stránkách. Chceme-li ušetřit, je dobré se porozhlédnout. Ti, kdo zvolili variantu dvou kompletních sad kol, tedy zvlášť na zimu a na léto, budou řešit pouze jejich „přehození", za které v servisech účtují v řádech desetikorun na kolo. No a pokud patříte do skupiny řidičů-šikulů a máte dvoje kola, hodíte svého miláčka na hever a kola vyměníte vlastními silami. „Tahle varianta se určitě vyplatí. Pokud si přezouváte auto sami, počáteční investice do dvou sad disků se dost rychle vrátí," říká mladý řidič, který pravidelně dojíždí do zaměstnání autem od Jablonného do Ústí. (rad)