Jako v Moravské Třebové, kde v pondělí slavnostně otevřeli nový dopravní terminál za 26 milionů korun. Jeho součástí je cyklověž pro více než sto kol, v podobně velkých městech nevídaná. Radnice nově zavedla ve městě i linku MHD.

„Autobusová doprava, železnice a jízdní kola na jednom místě. V pondělí 1. října proběhlo slavnostní otevření nového terminálu. První uživatelé vyzkoušeli autobus MHD a úschovu kol v cyklověži ihned po skončení slavnostního ceremoniálu,“ líčil mluvčí města Václav Dokoupil.

Jako evidentní úlitbu voličům těsně před volbami vnímají mnozí také v září zavedené jízdné zdarma v pardubické MHD pro starobní důchodce a dárce krve.

Senioři nad 70 let, kteří mají trvalé bydliště na území statutárního města Pardubice, a dárci krve cestují od 1. září zdejší městskou hromadnou dopravou zdarma. Doposud je stálo roční předplatné 830 korun s tím, že 400 korun pokryla dotace města, ta se od září navýšila na 800 korun.

Jízdné zdarma

Toto jízdné „zdarma“ rozpočet města zatíží částkou až devět milionů korun v případě, že s nataženou rukou přijde opravdu každý, kdo má podle nových podmínek na plně dotované jízdné nárok.

Na druhou stranu je fér podotknout, že pardubická radnice tím jen splnila čtyři roky starý předvolební slib. Příznačné však je, že až po téměř čtyřech letech a pouhé dva měsíce před volbami.

Město od roku 2016 dotuje i žákovské jízdné. Původní slib sociální demokracie sice zněl, že i děti do patnácti let budou jezdit zdarma, ten se ale naplnění nedočkal.

V České Třebové zase před týdnem s pompou otevřeli novou tenisovou halu. Pásku tady společně se starostou města Jaroslavem Zedníkem a prezidentem Tenisového klubu Jaroslavem Rybkou stříhal i zdejší rodák, pardubický hejtman Martin Netolický.