Pardubické mezinárodní letiště potřebuje urychleně vybudovat moderní odbavovací terminál.

Hala s odděleným prostorem pro cestující v rámci schengenského prostoru a ostatní, schopná zvládnout odbavení více letadel najednou, je základním předpokladem k rozšíření charterových letů i pravidelných linek.
„V budoucnu by z Pardubic měli létat i nízkonákladoví dopravci," vyjádřila se Hana Šmejkalová, nová ředitelka společnosti East Bohemian Airport (EBA), která pardubické civilní letiště provozuje.

„Nízkonákladové letecké společnosti začnou z letiště létat, pokud hala odpovídá mezinárodním standardům a pokud cítí podporu z destinace, kam létají. To je další krok. Je třeba začít vyjednávat s vlastníky společnosti, jakou podporu společnosti EBA dají," uvedla Hana Šmejkalová.

Důležité podle ní budou i marketingové aktivity.

Pardubické letiště by v budoucnu rovněž mohlo sloužit jako záložní pro pražské letiště Václava Havla v Ruzyni.
Výhodou je dobré železniční spojení s hlavním městem i blízkost dálnice D11.

V první fázi bude podle Hany Šmejkalové pro rychlé zvýšení příjmů potřeba oslovit charterové dopravce a cestovní kanceláře.

Později by měly přibýt nízkonákladové lety zaměřené zvláště na destinace v západní Evropě, což by mělo zajistit dlouhodobou stabilitu letiště.
Hana Šmejkalová v minulosti působila 22 let na několika manažerských pozicích v ČSA, z toho posledních deset let v zahraničí.

Od 1. září nahradila ve funkci Michala Červinku. Akcionáři firmy, kde dvě třetiny patří Pardubicím a třetina Pardubickému kraji, nebyli spokojeni s výsledky pardubického letiště v loňském a letošním roce.

To loni zaznamenalo pětinový úbytek ruských pasažérů, kteří tvoří jeho hlavní klientelu. Zatímco předloňský rok byl rekordní a letiště přepravilo více než 184.000 lidí, loni klesly počty všech cestujících přibližně na 150.000.

Výsledky ovlivnila krize na Ukrajině a pokles hodnoty rublu. V letošním prvním pololetí letiště přepravilo přes 29.000 cestujících, loni jich prošlo terminálem za stejnou dobu 79.000. Trvá úbytek ruské klientely, což se projevuje na výsledcích.
Letiště dlouho plánovalo výstavbu nového terminálu, loňská soutěž na dodavatele stavby však nebyla úspěšná.

Firmy nabídly cenu vyšší než 400 milionů korun, cena terminálu o výměře 6000 metrů čtverečních má však být maximálně 300 milionů korun. Projekt byl proto zjednodušen a měla by se vypsat nová soutěž.