Nyní se o tom přesvědčil i náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Jaromír Dušek.
Proti výzvám některých starostů, aby se obce spojily proti dalším změnám jízdních řádů, se ale ohradil.
„Já myslím, že starostové do toho mluví bez znalosti věci. Máme svolanou schůzi s technology firmy OREDO, na které budou moci starostové vyjádřit své připomínky," konstatoval Jaromír Dušek.

Na současných jízdních řádech ovšem neshledává zdaleka tolik dobrého jako někteří představitelé obcí.

Systém IREDO se měnit nebude

„Pozitivních věcí v jízdních řádech moc není. Rozhodně loňským změnám odmítám říkat optimalizace, protože tady určitě nedošlo ke zlepšení! Nemůžeme z ekonomických důvodů zachovat všechny víkendové či nevytížené spoje, které nyní jezdí," nechal se slyšet náměstek hejtmana.
Jízdní řády se od března pravděpodobně výrazně změní, integrovaný dopravní systém IREDO ale zůstane zachován. „Jeho změnu nikdo nikdy neplánoval," upozornil Jaromír Dušek.

Dva kraje, jedna jízdenka

Pro cestující to znamená, že budou moci stále jezdit na jeden jízdní doklad na území dvou krajů – Pardubického a Královéhradeckého.
Díky integrovanému systému je kraj rozdělen do mnoha tarifních pásem, jízdenky si mezi sebou uznávají autobusoví dopravci i České dráhy. Dříve museli cestující platit jízdné na základě ujetých kilometrů.