O hlavních investičních záměrech na nejbližší dva roky hovořili na půdě Pardubického kraje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Kolář, jeho první náměstek Jan Blecha a hejtman Martin Netolický.


Vrcholní představitelé SŽDC tak zahájili kolečko po jednotlivých krajích.
„V letošním roce je pro nás prioritní zrychlení jízdní doby na regionálních tratích. Stav některých přejezdů způsobil, že v minulosti muselo dojít k omezení rychlosti a tím prodloužení jízdní doby," prohlásil hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

„Mezi mnoha mohu jmenovat přejezd v Lanškrouně nebo na trati Vysoké Mýto – Litomyšl. Železnice bude konkurenceschopná pouze za předpokladu, že její infrastruktura bude v dobrém stavu. Využití evropských peněz na zrychlení tratí vítáme a chceme vyjít SŽDC vstříc," podotkl hejtman.
Rekonstrukci železničních přejezdů bude Správa železniční a dopravní cesty financovat prostřednictvím fondů Evropské unie, Operačního programu Doprava.

Peníze do podchodů

SŽDC chystá také investice do podchodů v Pardubicích a České Třebové. „Podchod v železniční stanici Pardubice spojující sídliště Dukla s nádražím a podchod spojující město Česká Třebová s místní částí Borek a nově budovanou průmyslovou zónou jsou záležitostmi, které jsme již projednávali se zástupci obou měst. Je pro mě potěšující, že Správa železniční dopravní cesty obě investice eviduje a připravuje jejich realizaci v nově chystaném Operačním programu Doprava pro období po roce 2014," nechal se slyšet Martin Netolický.

Došlo i na Ústí

Hejtman Pardubického kraje se zajímal také o vývoj ceny železniční a dopravní cesty.
„Stranou nezůstala ani problematika rekonstrukce železniční stanice Ústí nad Orlicí a její vliv na propustnost železniční dopravy v regionu," prozradil tiskový mluvčí Pardubického kraje Jakub Rychtecký.