Trasy všech výprav byly „vlastnoručně" projety na tandemu. Výpravy lze absolvovat s naprosto běžným kolem i s „prckem" vzadu na sedačce, účast dětí na vlastním stroji na jednotlivých výpravách je potřeba individuelně zvážit s ohledem na jejich a vaše možnosti. Vzhledem k dynamickému „vývoji" v naší zemi nelze vyloučit, že některé z objektů, popisovaných v textu, tam v době vašeho příjezdu již nebudou.
Přejeme vám mnoho cyklooptimismu, dostatek lehkých převodů na jiné myšlenky a ať vás sedla tam vzadu dole příliš netlačí.
PETR KULDA, DANA STRÁNSKÁ A DAVID KULDA, tandemisté z Ústí nad Orlicí, 2012

BŘEZOVÁ NAD SVITAVOU – HRADEC NAD SVITAVOU  A ZPĚT (50 km)

Cyklovýprava Březová nad Svitavou - Hradec nad Svitavou.
Abychom mohli provést dnešní výpravu, musíme se vhodným způsobem dopravit do Březové nad Svitavou a tam zahnízdit nejlépe na Moravském náměstí, odkud vyrazíme směrem na jih či na Brno. Hned u cedulníku Březová nad Svitavou však odbočíme po červené tůristické doleva do kopce směrem k motokrosovému závodišti, kterým projedeme a skrzeva moravské lesy budeme stoupat až do Dolní Rudné, kde se napojíme na asfalt a záhy již dorazíme do Rudné. Zde můžeme provést provozní zastávku a poté pokračovat dále do Janůvek a po CT 104 do Křenova, kde už to jistě známe od minula. Po CT 4024, resp 4029 odbočíme doleva a budeme se ubírat až k rozcestí Křenovská cesta, kde se dáme rovně a zanedlouho dorazíme do obce Pohledy. Po standardním asfaltu popojedeme do Skleného s památným tisem červeným a hospůdkou „U Ludvíka" a dále až do Hradce nad Svitavou, před kterým však musíme s nejvyšší obezřetností překonat silně frekventovanou silnici I/43 a neméně frekventovaný hlavní železniční koridor, po kterém se jednou, až přijde ten kapitalistického vítězství čas, budou vlaky řítit rychlostí ne menší než 350 km za hodinu!
V Hradci nad Svitavou přejedeme most přes řeku Svitavu, za mostem odbočíme doleva a pomocí CT 4022 se propleteme zadem, abychom za hospůdkou „Formanka" odbočili doprava a vydali se směrem na Radiměř. I v Radiměři můžeme zahnat žízeň kupříkladu v hospůdce „U Rumlů" a po CT 4027 klidně a rozvážně pokračovat dále až kousek před Rohoznou, kde odbočíme doleva a po asfaltu dojedeme na okraj Lavičné k hospůdce „Na rozcestí".
Kostel v Baníně.V ní buď pobudeme, nebo ji objedeme širokým abstinentským obloukem, ovšem v každém případě zde odbočíme doleva a po CT 4021 povedeme svá kola do starobylého Banína, kde se na hřbitově nachází dřevěná zvonice s cibulovitou věžičkou a dominantní gotický kostel sv. Barbory z počátku 14. století. Na jeho věži jsou osazeny dva zvony, větší z roku 1669 vysoký 110 cm o průměru 116 cm, odlitý Davidem Jakubem Streckfusem v Brně, a menší z roku 1688 vysoký 80 cm o průměru 89 cm, odlitý Pavlem Reimerem v Olomouci. Po CT 4201 popojedeme k dalšímu rozcestí, odkud po CT 4203 údolím řeky Svitavy dojedeme nejprve do Dlouhé a hned vzápětí opět do Březové nad Svitavou, kde provedeme cílové vyhodnocení spojené s pochvalou zvláště statečných členů dnešní výpravy, obnášející zhruba 50 ujetých km a 839 nastoupaných výškových metrů.
P. S. pokud vám to čas dovolí, je možné se z Březové nad Svitavou z autobusového nádraží po zelené naučné stezce vypravit i k nedaleké dobře ukryté Cimrmanově rozhledně, poskytující krásné výhledy na Březovou, Svitavy a okolí.