V říjnu došlo pří stavbě dálničního mostu přes železniční koridor u Uherska ke komplikacím. Mostní konstrukce, která klesla o pět centimetrů zastavila železniční dopravu a přinesla stavbařům velké obavy. Boční prefabrikované vzpěry poklesly o pět centimetrů.
Důvodem byly špatné výpočty projektanta, který vytvářel realizační dokumentaci stavby. Projektant špatně spočítal technologii postupné betonáže.
Podívejte se ve videu na stavbu tohoto dálničního úseku z Časů do Ostrova:
Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.
„Stát má v tomto případě silnou pozici jako investor a neustoupíme dodavateli ani o píď! Všechny vícenáklady na uvedení do správného stavu platí dodavatel EUROVIA, která stejně tak platí všechny náklady Správě železnic za způsobené výluky a omezení na koridoru. Jsou to částky v desítkách milionů,“ sdělil poslanec Martin Kolovratník.
Stavbu za 3,2 miliardy korun staví sdružení firem Eurovia CS, Metrostav a Swietelsky stavební. Hotová má být příští rok.
Nadjezd u Uherska je nejsložitější částí stavby nové dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov.
Psali jsme:
Místopředseda Správní rady Správy železnic dodává, že nehrozí zpoždění dokončení druhého dálničního úseku, který je naplánovaný na podzim 2022.
„V této souvislosti jsem se informoval nejen u generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody, ale také u generálního ředitele ŘSD Radka Mátla. Ten potvrdil, že dodavatele důsledně hlídá a (zatím) nehrozí zpoždění dokončení druhého dálničního úseku, “ informoval Kolovratník.