Proč neporadíte panu předsedovi Babišovi, aby zdůrazňoval, kam směřují peníze z jeho politické a poslanecké funkce.
Díky za dobrý nápad – máte pravdu, že to lidé nevědí. A asi to málo připomínáme. Andrej Babiš se už na začátku rozhodl, že pro stát bude pracovat zdarma – proto celý svůj plat posílá do nadace na podporu maminek s dětmi. V téhle věci je holt skromný a nemá potřebu (na rozdíl od ostatních) vše hlásit do světa.

ČSSD (Radko Martinek) prosazuje nejhorší variantu D43 (HITLEROVA DÁLNICE) Brno -polní křižovatka u Starého Města (D43 - D35). V rozhlasovém vysílání bylo řečeno, že se Polsko na tuto trasu dálnice napojovat nebude. Smysluplnější, logičtější a kratší je trasa Brno-Svitavy-Lačnov, na kterou Ing. Polák z Březové nad Svitavou vypracoval diplomovou práci. Budu volit ANO a věřím, že budete na rozdíl od ČSSD prosazovat jednoznačně nejrozumnější trasu Brno-Svitavy-Lačnov.
Díky za odborný tip a postřeh z terénu. Máte pravdu, že tlačit dálnici někam, kde bude chybět napojení na zahraničí, by byl nesmysl. Souhlasím s vámi. Právě kvůli těmto diskuzím jsem založil Spolek pro výstavbu dálnic D35 a D43. Je to nezisková a hlavně APOLITICKÁ organizace, máme víc než sto členů. Spolek jde napříč celým politickým spektrem, nehrajeme si tam na nějaké stranické týmy. Prostě je otevřený pro všechny. Aktivně řešíme výkupy pozemků, trasování, jednání s ŘSD a MD. Jestli chcete, přidejte se k nám a tohle téma otevřeme. Adresa je www.d35spolek.cz – členství zdarma.

Skoro vše je jedno: vyšší/nižší daně, účtenky/bez účtenky, drahé máslo/levné máslo… Klidně budu platit víc a víc papírovat, ale co rozhodně nechci, aby zemi vedl někdo, kdo si muže postavit Čapí hnízdo ze svých, ale protože to jde nějak očurat, vezme si na to peníze z dotací. Proč vám tato „morální“ krádež od AB nevadí? Čím vás AB tak oslnil?
Bohužel, podléháte mediálním lžím a útokům. Víte, že je tam nainvestováno skoro 950 milionů? Že je to otevřené pro školy, školky, zájezdy seniorů? Že je tam záchranná stanice živočichů? Jeďte se tam podívat. A k té kauze: pokud vím, tak je stará přes deset let a několikrát zkontrolovaná. Opravdu nevěřte všemu, co se píše. S politikou tenhle příběh přeci nesouvisí. Pojďme debatovat o splácení státního dluhu, o naší bezpečnosti ve světě a migraci, o naší pozici v EU, o bezpečných dálnicích. O tom, že ANO podporuje bez zaváhání protikorupční zákony Rekonstrukce státu.

Za tři dny jsou volby, proto mám tři otázky.
1) Určitě budu volit ANO. Chci dát 4 preferenční hlasy, tak se Vás ptám, koho byste mi poradil, abych zakroužkoval?
2) Kam byste chtěl, aby za 4 roky vedla D35?
3) Když budete rekapitulovat své čtyři roky ve sněmovně, co byste změnil nebo udělal jinak?
Díky, vážím si podpory.
1) Hodně těžká otázka. Chci být férový ke svým kolegům na kandidátce. Jde o to, koho znáte, o kom víte, že pracuje a něco pro kraj dělá. Zkuste Google nebo jiné vyhledávače a najděte výstupy v médiích. Snad jen neskromně si dovolím poprosit o podporu lídra. Anebo to vezměte podle svých zájmů. Mezi mými kolegy jsou odborníci na dopravu, ekonomiku nebo sociální oblast.
2) D35 za 4 roky MUSÍ BÝT u Vysokého Mýta. A to si pište, že bude! V tu dobu také chci, aby se stavěly minimálně 4 další úseky. Mám vymyšlené zlepšováky v zákonech, které by to měly urychlit – takže mohu slíbit, že v případě podpory je uvedu do života.
3) Určitě bych nebyl tolik naivní. Častokrát jsem věřil kolegům z jiných stran, že dodrží slovo – a oni se pak vysmáli do očí. Nejsmutnější je, že časté to bylo u koaličních partnerů, především ČSSD.

Můžete vyloučit, že hnutí ANO půjde po volbách do koalice s antisystémovými stranami KSČM a SPD, resp. že nesestaví vládu založenou na tiché podpoře těchto stran?
Ano. JEDNOZNAČNĚ VYLUČUJI! Píšu to tady otevřeně a jasně. Nepřipadá pro nás v úvahu ani tichá podpora. Především SPD považujeme za populistický projekt jednoho muže. A mohu to potvrdit i za sebe osobně – u této konstrukce bych já prostě nemohl být.

Kdy se podle Vás zlepší dopravní situace v Pardubicích?
Věci se postupně posouvají. Do 14 dnů bude hotová Trojice, uvidíte, že pomůže. Zásadní změnu přinese SV obchvat – tlačím na ŘSD, ať koná rychle. Věřme, že do 3 let (průběh roku 2021) se dočkáme.

Co konkrétního pro Pardubický kraj byste v následujícím volebním období zařídil.
Jednoznačně oblast dopravy: musíme pokročit se stavbou D35. Dal jsem si jako konkrétní úkol obchvaty měst (Pardubice, Chrudim, Svitavy, Žamberk). Do čtyř let musí být půlka hotová, ta druhá se musí stavět! Na železnici chceme rozjet opravy pardubického a třebovského nádraží atd. A ještě jedna věc: jsem členem Státního fondu dopravní infrastruktury. Do našeho kraje chci získat peníze na cyklostezky a bezpečné chodníky. Jsem členem příslušných komisí, takže to není planý slib – opravdu to umím zařídit.

Křižovatka u Parama v Pardubicích je těsně před dokončením, přesto řidiči stále trčí v kolonách, některé dny popojíždějí auta od Hradce krokem již od Globusu. Zlepší se situace, anebo jsou už nové stavby ve chvíli dokončení poddimenzované a nevyhovují hustotě dopravy?
Jsou to dva momenty. Ona ta křižovatka úplně hotová není, teprve se dokončuje. A doprava je tam zúžena do polovičního profilu. Proto ve špičce ty kolony. Vydržte cca 14 dní a uvidíte, že se to po dokončení hodně zlepší. Jako problém začínám vidět nakreslení odbočovacích pruhů pro MHD na nové přednádraží. Trolejbusů a autobusů zase tolik nejezdí, ale jeden pruh pro auta je úzkým hrdlem. Půjdu jednat s vedením města a měli bychom to vrátit do původního stavu.

Prý se zajímáte o rychlé železnice? O co jde? A pomůže to nějak Pardubicím?
Hned po dálnici D35 je to moje druhé hlavní a velké osobní téma! Netajím se tím, že vysokorychlostním tratím (říkáme jim VRT) strašně moc fandím. Je to běh na dlouhou trať, ale podle mě má smysl. Můžeme totiž propojit ČR s Evropou, zrychlit naše spojení na okolní státy. Odvedeme tím auta ze silnic a propojíme naše města. Představte si: Praha – Brno za hodinu, Pardubice (nebo HK) – Praha za dvacet minut.
Každý březen pořádám v Pardubicích na zámku na toto téma Železniční konferenci (děláme to ve čtyřech lidech a už máme za sebou tři ročníky). Sepsal jsem usnesení PSP, kde jsme uložili vládě, aby se do toho pustila. K dnešku máme na MD zahraničního odborníka (můj přítel Andrew McNaughton), který je strategickým poradcem britské vlády, na železnici je ustaven tým deseti odborníků pro přípravu. Už se kreslí projekt první trati ve směru Praha – Drážďany.
A Pardubice? Jsme železničním městem, máme tu odkaz Jana Pernera – tak snad by z mé práce měl radost. V druhé vlně stavby VRT počítáme s tratí na Polsko. Budu prosazovat, aby vedla směrem na Chlumec nad Cidlinou – tam se rozdvojí, jedna větev půjde na HK (a dál na sever) a druhá právě k nám do Pardubic. Takže ten sen o cestě do Prahy za dvacet minut není nereálný. Když budu mít vaši podporu, určitě si vyhrnu rukávy ještě víc a pustím se do toho!