Řidičů z regionu se má citelně dotknout rozšíření dálnice D11 v úseku od Poděbrad až do Prahy. Do roku 2032 by auta v obou směrech měla jezdit ve třech pruzích, což je o jeden více než nyní.

Situaci kolem chystaného dopravního projektu, který by měl lépe zprůjezdnit cestu autem mezi oběma městy, sleduje místostarosta Nymburka Zdeněk Vocásek. „Aktuálně poslalo ministerstvu životního prostředí k podrobnému posouzení proměnu 33 kilometrů dlouhého úseku Jirny – Poděbrady,“ konstatoval místostarosta.

Stavba silnic a dálnic, ŘSD. Ilustrační foto
Mohutný finiš. Hned čtyři úseky dálnice D35 budou vysoutěžené během pár týdnů

Už v létě 2022 byl rozhodnuto, že celý plán bude posouzen v rámci studie zabývající se dopadem stavby na životní prostředí, tedy takzvanou studií EIA. Plán je rozdělen na čtyři části o délkách 10, 7, 10 a 6 kilometrů. Šest pruhů má být řidičům k dispozici až k lanovému mostu přes Labe nedaleko exitu 42 u Libice nad Cidlinou.

Vznikne i nová mimoúrovňová křižovatka

Stavět by se mělo mezi lety 2028 a 2032. Potřeba rozšíření dálnice je vyvolána zvyšující se intenzitou dopravy, a také vedením alternativní trasy D1 na Moravu využívající úsek D11 Praha – Hradec Králové. V době rozšiřování ze čtyř na šest pruhů v úseku Jirny - Poděbrady má už být hotova přestavba na šest pruhů v úseku Praha – Jirny.

Práce na dálničním obchvatu Vysokého Mýta
Začala série uzavírek silnic kolem Vysokého Mýta kvůli stavbě dálnice D35

Osm kilometrů dlouhý úsek se má upravovat v letech 2026 až 2028. „Kladné stanovisko EIA má už od roku 2017, pruh již dokonce fakticky existuje, stále se ale řeší podoba protihlukových opatření,“ uvedl Vocásek. Do roku 2027 má také na 3. kilometru dálnice vyrůst nová mimoúrovňová křižovatka Beranka.