„Oproti původnímu záměru bude linka rozšířena o čtyři zastávky, čímž bude pro obyvatele zajištěna obslužnost zejména v jižní a východní části města,“ přiblížil místostarosta Václav Mačát (ČSSD) s tím, že při plánování rozšířené trasy MHD radnice zohlednila i podněty veřejnosti.
Dvě trasy denně obslouží čtyřiadvacet spojů. Nízkopodlažní bezbariérový autobus s kapacitou 20 cestujících bude pravidelně střídat kratší a delší trasu. Celkem za den po městě najezdí 230 kilometrů. Krátká trasa propojí vlakové nádraží v jižní části města s nemocnicí a sídlištěm na jeho západním okraji. Delší trasou se cestující dostanou k obchodnímu domu Lidl a do severní části města, do blízkosti hřbitova na Křížovém vrchu.
První ranní spoj pojede ze zastávky U Komína o půl páté, poslední z vlakového nádraží v devět hodin večer. Ceník jízdného se bude řídit tarifním systémem IREDO, který je platný pro území Pardubického i Královéhradeckého kraje. „K dopravě po městě budou cestující moci využít i lístek zakoupený v kterémkoliv z okolních měst,“ vysvětlil místostarosta Mačát.
Za tři měsíce, do konce letošního roku přijde provoz MHD moravskotřebovskou radnici zhruba na 600 tisíc. V příštím roce to má být kolem 2,3 milionů korun. Radnice nevylučuje ani další rozšíření tras a zastávek, nejdříve však po roce 2020.
Ne všichni jsou ze zavedení městské hromadné dopravy nadšení. Některým zastupitelům se zdá nepromyšlené a neúměrně nákladné. „Plánovaná linka byla zřejmě šita horkou jehlou. Se zastupiteli o tom žádná debata nebyla, vše se kutilo v uzavřeném kruhu rady. Chybí trasa přes Sušice, Udánky a Boršov a spojení k Rehau. Z tohoto pohledu je MHD zbytečným plýtváním peněz,“ podotkl Tomáš Koplkop (Srdcem Třebováci).
Jako veřejná služba je hromadná doprava zajištěna do příštího roku.