Svazek měst Vysoké Mýto, Litomyšl, Polička, Svitavy a Moravská Třebová nazvaný Českomoravské pomezí oslaví v létě rok od oficiálního založení. Starostové sídel si uvědomují, že jedině propagací atraktivit, jež lze na území turistické oblasti najít, dokáží udržet návštěvníky v regionu déle.

Vydali nové mapy

Na zhotovení dalších propagačních materiálů a tiskovin, na marketingovou podporu svazku a na vytvoření loga oblasti byl právě dokončen projekt. Celkové náklady se pohybují kolem částky milion tři sta tisíc korun. Část nákladů by měla být financována z evropských fondů, přispěje i Pardubický kraj. „Ve velkém nákladu byla vydána mapa oblasti. Novinkou je zimní mapa, která nabízí možnosti lyžařům, a to jak sjezdařům, tak běžkařům,“ říká tisková mluvčí litomyšlské radnice Michaela Severová.

Nová je i brožura upozorňující na atraktivní místa Českomoravského pomezí, propagační materiál zaměřený na pěší turisty, na cykloturistiku a takzvaná image brožura o Českomoravském pomezí. Svazek má vlastní webové stránky a od okamžiku svého založení se jeho představitelé zúčastnili už šesti veletrhů cestovního ruchu.

Nyní „běží“ kampaň

V běhu je nyní projekt s názvem Českomoravské pomezí hraje všemi barvami – propagační a koordinační kampaň turistické oblasti, který se snaží získat podporu v rámci tzv. Ropu Nuts II Severovýchod. Smyslem je zvýšit konkurenceschopnost turistické oblasti a zvýšit přínosy, jež plynou subjektům na vytyčeném území. Ke splnění cíle má sloužit soubor aktivit, jehož uvedení do života by mělo zvýšit návštěvnost regionu. „Marketingové aktivity budou zaměřeny jak na současné i potenciální návštěvníky, tak na zprostředkovatele služeb, tedy cestovní kanceláře či agentury a zástupce médií,“ řekla Severová. Částka nákladů se zastavila těsně před čtyřmilionovou hranicí, přičemž mají opět přispět evropské fondy i Pardubický kraj. Rozhodnutí o konkrétní podpoře projektu má padnout nejpozději v červnu.

(pá)