„Uspět v zahraničí je životní nutnost, protože český trh nás neuživí. Podíl exportu se stále zvyšuje a tvoří více než 60 procent tržeb. Úspěšní jsme třeba v Pobaltí, Turecku, Itálii, Finsku, Polsku a Balkáně. Nové trhy hledáme neustále," uvedl generální ředitel Josef Gulyás. Za loňský fiskální rok holding utržil 2,2 miliardy korun. Jeho tržby se v posledních letech pohybují přes dvě miliardy korun. Společnost v současnosti zaměstnává 800 lidí.
Hlavní závod má v České Třebové, další provozovny v Jihlavě a Nymburce, v Žamberku vlastní laserové centrum, které se podílí na výrobě kabin, chladičů, nádrží a dalších kovových komponentů lokomotiv a traťových vozidel.
„Rozhodující podíl na tržbách už má nová produkce lokomotiv a speciálních drážních vozidel. Jinak řečeno, CZ Loko není opravcem, co občas vyrábí, ale výrobcem, co zároveň lokomotivy opravuje," řekl mluvčí firmy Zdeněk Zuntych. Dceřiné společnosti má holding v Polsku a Itálii. Po založení těchto firem se obchod s exportními zeměmi zvýšil. Podnik tam zaměstnává místní lidi. Do Itálie společnost aktuálně posílá tři posunovací lokomotivy, čímž se zvýší celkový export do této země na šest desítek vozidel. Italští klienti si zvolili pronájem lokomotiv.
„Železniční dopravci pak mají minimální starosti, protože s pronájmem si kupují i komplexní servis a údržbu. Je pak na nich, zda po vypršení nájemní smlouvy ji ukončí, prodlouží, nebo si lokomotivu odkoupí. Motivace to je vesměs ryze ekonomická," doplnil Zuntych.