Irena Hlaváčková nám zaslala dopis, ve kterém si stěžuje na nečestné chování bývalého zaměstnavatele jejího zetě. „Mému zeti Janu Brožovi nevyplatil jeho bývalý zaměstnavatel Antonín Fišar odstupné,“ stěžuje si Hlaváčková.

Irena Hlaváčková se zetěm na radu právničky poslala doporučený dopis s žádostí o vyplacení odstupného. „Potom jsem ještě panu Fišarovi volala a dohodli jsme se, že odstupné vyplatí ve dvou splátkách do konce srpna. Ale nestalo se tak,“ pokračuje Hlaváčková.

Koncem srpna měla Irena Hlaváčková snahu Antonína Fišara upozornit, že případ dávají k soudu. „Telefon v zámečnictví několikrát pouze zvedli a hned položili. Toto dětinské jednání mě opravdu zaskočilo. Chtěla jsem se s ním pouze dohodnout o vyrovnání mimosoudní cestou,“ popisuje Hlaváčková.

„Telefonické upomínání nemá smysl. Pokud paní Hlaváčková v dopise uvedla, že žádají o dodržení slibu vyplacení odstupného a zaměstnavatel přesto nereaguje, nezbývá pak jiná možnost než se obrátit na soud,“ radí Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

„Je pravda, že Jan Brož dostal výpověď, ale neřekl jsem, že mu nevyplatím odstupné. Celý problém začal tím, že i Jan Brož se podílel na problémech firmy, která se dostala do finančních problémů. Nyní musíme vyrovnat nedoplatek na správě sociálního zabezpečení a následně můžeme vyplatit odstupné,“ reagoval na stížnost majitel zámečnictví Antonín Fišar. „Propuštěn byl pan Brož a ještě jeden zaměstnanec, který s odsunem odstupného souhlasil,“ dodal Fišar.

Ze zákona se ovšem po dvou letech vyplacení odstupného promlčuje. „Připadá mi, že Fišar hraje o čas,“ reagovala na jeho vyjádření Hlaváčková, která s jeho vyjádřením rozhodně nesouhlasí. Deník se celou záležitostí bude i nadále zabývat a o jejím průběhu vás bude informovat.