„Výprodeje u nás začnou poslední červnový týden a bude se jednat zejména o zahradní zboží, na které bude sleva asi 25 procent. Sedmdesátiprocentní slevy budou u textilu. Další akce proběhnou v průběhu letních týdnů, kdy slevy budou mnohem vyšší,“ řekla tisková mluvčí hypermarketů Tesco Jana Matoušková.

V některých obchodech či marketech bývají slevy celoročně. Je tomu tak například v obchodě New Yorker, kde slevy dosahují padesáti procent. Podobná situace je i v hypermarketu Hypernova. „Slevy u nás máme celoročně. Někdy se jedná o takzvané ,nárazovky', kdy se s téměř osmdesátiprocentní slevou prodává vyřazené zboží nebo vše kromě potravin,“ uvedl vedoucí dne Josef Novotný.

Za týden proběhne první fáze slev v obchodě s módou C&A. „První výprodej začíná 21. června a sleva bude na všechno zboží. Tyto akce nám zvyšují tržby zhruba o 20 procent,“ sdělila ředitelka prodejny Renata Holasová.

Při nakupování během výprodejů či slev je nutné dávat pozor na označení výrobku přímo v prodejně. Tím lze předejít řadě nepříjemností, pokud se jej rozhodneme reklamovat. „Nezapomínejme na to, že i na takto koupený výrobek platí zcela běžná dvouletá záruční doba, tedy i právo na bezplatnou opravu a možnost v zákonem daných případech odstoupit od kupní smlouvy. I když prodejci mnohdy tvrdí opak, že zboží zakoupené ve slevě reklamovat nelze,“ upozorňuje Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Slevové a výprodejové akce se konají několikrát do roka a jsou obvykle spojeny i se sezonní výměnou zboží. Největší slevy bývají po Vánocích.