Projevuje se krize i ve vašem oboru? Klesá počet klientů?
Samozřejmě že služby v době krize nejsou výjimkou. Navíc s počtem nezaměstnaných se i pracovní úřady snaží, aby formou rekvalifikace rozšiřovaly počet kosmetiček, nehtových designérek nebo masérů …
Jak se získává při vzrůstající nabídce služeb nový zákazník. Je to v dnešní době jiné než dřív?
V podstatě není, klient musí být především maximálně spokojený s kvalitou nabízených služeb, aby se znovu vracel, případně doporučil dané služby přátelům.
Je ale doba, kdy lidé přichází o práci a mají nízké příjmy. S rostoucím množstvím salonů si klient může vybírat služby podle svých možností a podle toho, co mu je schopen obchodník nabídnout.
Mnoho salonů se otvírá, mnoho bylo již zrušeno. Je to tím, že si nedokázaly získat a udržet klientelu?
No částečně ano. Tuto práci musí člověk vnímat jako službu lidem. Přemýšlet o svých klientech, jak jim vyjít vstříc, aby se cítili dobře a mohli si návštěvu dovolit.
Máte vlastní recept, jak neztrácet zákazníky?
Držím se několika pravidel:
1) držet svůj standard a kvalitu
2) šetřit klientovi, ne na klientovi
3) rozvíjet nové služby a vzdělávání
4) snažit se nabídnout klientovi víc, než očekává
5) pracovat nezištně
6) pracovat pro veřejnost a nabídnout aktivity i pro volný čas
7) přemýšlet o tom, jak si toto všechno mohu dovolit, a finančně se vzdělávat
Jak se můžete finančně vzdělávat a co to znamená pro zákazníka?
Například číst knihy s touto tematikou je samo o sobě vzdělávání. Hodně napoví například kniha „Kam se poděl můj sýr“ od Spencer Johnson, kde si pod sýrem můžeme představit třeba svoji klientelu. Člověka to donutí nad ní přemýšlet. Nebo knihy Roberta T. Kiyosakeho a Sharon L. Lechtej. Tyto knihy mě inspirovaly k přemýšlení o tom, jak si v této době poradit, jak zákazníkům něco nabídnout tak, abych ušetřila jejich peníze a přitom nemusela ze svých zásad slevit. Na to recept není, tady každý musí hledat ten svůj kousek sýra …