VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda je značkou kombi a bude i nadále, říká šéf automobilky pro Česko Vlček

/ROZHOVOR/ Prodeje Škody v České republice každým rokem stoupají. Tržní podíl dosahuje zhruba jedné třetiny. Příští rok navíc přijde nová modelová ofenzíva značky Škoda. Na rozdíl od letošního roku, kdy nepřibyl žádný nový automobil s jejím logem, to budou minimálně dva. Deník na toto téma vyzpovídal šéfa Škody Auto ČR Luboše Vlčka. 

15.9.2018
SDÍLEJ:

Ředitel Škoda Auto ČR Luboš VlčekFoto: ČTK/Doležal Michal

Jsou za námi dvě třetiny roku. Už můžete odhadnout, jaký bude letošní trh s novými auty v České republice?
Je třeba říci, že trh je stále v dobré kondici. Pomáhá k tomu fungující ekonomika, což vede k tomu, že si koupi nového vozu může dovolit stále větší množství privátních zákazníků, což je dobrá zpráva. Oproti minulému roku prodáváme nyní privátním klientům o 10 procent více našich aut.

Na druhou stranu registrujeme pokles dynamiky ze strany fleetových kanálů, která byla v minulých letech tahounem celého trhu. To jednak proto, že leasingové společnosti prodlužují doby pronájmů, a navíc ve firmách dnes jezdí poměrně mladá auta, takže zatím není zapotřebí je měnit.

Také už někteří dovozci pomalu opouštějí dříve často používané metody, že auta sice zaregistrovali v ČR, ale následně je vyvezli. V loňském roce bylo zaregistrováno 271 tisíc aut, ale ve skutečnosti jich na silnicích podle našeho propočtu zůstalo a jezdí jen 230 až 235 tisíc.

V konečném důsledku bude proto velikost trhu letos zhruba stejná jako vloni. 

Fabia má za sebou facelift. Je to vlastně jediná výraznější letošní novinka Škody. Jak ji zákazníci přijímají?
Určitě dobře, tato modernizace totiž nebyla jen o změně vzhledu, ale přinesla i řadu nových technologií a prvků výbavy. Nová fabia je vzhledem k dodatečné výbavě k dispozici za lepší cenu než předtím. Fabia spadá do segmentu malých vozů, který v podkategorii aut s klasickými karosériemi obecně neroste.

Nárůst dělají především auta ze segmentu malých SUV a crossoverů, kde zatím zastoupeni nejsme. Přesto má Škoda v segmentu A tržní podíl přes 45 procent a letos jsme ho zvýšili o více než dvě procenta. 

Jaký podíl má karosérie kombi?
Konkrétně v případě fabie je to 50 procent. Tento typ karosérie je totiž u Škody velmi dobře zapsán. Už proto, že i fabie kombi jsou zastoupeny ve vozových parcích různých firem, kterým pro jejich účel kombi vyhovuje mnohem lépe než nyní oblíbené SUV. Totéž samozřejmě platí i o octavii nebo superbu kombi.

Takže bychom byli hloupí, kdybychom kombi v budoucnosti přestali nabízet. Škoda je značkou kombi a bude i nadále.

Když už jste na SUV narazil, bude jejich boom ještě pokračovat?
Určitě bude pokračovat v segmentu menších a středních vozů, kde již dnes máme své zástupce, resp. již brzy mít budeme. Vidíme to především v segmentu A, kde zatím máme jen karoq a kodiaq.

Díky nám roste tento segment meziročně více než o 18 procent. Naopak už neroste zájem o velké a prémiové SUV. Navíc, jak jsem již řekl, korporátní klienti nepodléhají módnímu trendu a zůstávají u karosérie typu kombi.

Karoq by se vám asi dařilo prodávat ještě lépe, kdyby na něj nebyly tak dlouhé čekací lhůty….
Ano, to je pravda, nicméně máme příslib, že příští rok se situace ve výrobním závodě v Kvasinách i v Mla-dé Boleslavi zlepší a vyrobí se tolik aut, kolik budeme pro český trh požadovat.

KAŽDÁ ČTRNÁCTÁ OCTAVIA JE RS

Jak dlouhá je tedy v současnosti čekací doba na karoq? A jaká na další modely?
O karoq je skutečně ohromný zájem. Čeká se na něj nejméně půl roku, ale někdy třeba také deset měsíců až rok, velmi záleží na konkrétní specifikaci.

V řadě případů se potýkáme s omezeními i na straně našich dodavatelů. V případě ostatních vozů to už je výrazně lepší, zpravidla do 10–12 týdnů. Mírně se vymyká rapid, kde je to zhruba 15 týdnů.

Musím však objektivně říci, že Škoda nebude mít nikdy rekordně krátké dodací lhůty. Jsme hrdí na to, že téměř všechna auta vyrábíme na základě konkrétních požadavků zákazníka. Neděláme to, že bychom vyrobili nějakou velkou sérii na sklad a pak se ji snažili udat.

Také se z ceníků, které jsou vystavené na internetu, vytratily některé motorové varianty vozů. Je to natrvalo, nebo jde pouze o jev, který souvisí s homologačními procesy v souvislosti se zaváděním nové emisní normy?
Natrvalo jsme z nabídky vyřadili pouze dieselové agregáty v případě modelových řad fabia a rapid, kde však stejně hrály naprosto minoritní roli.

V ostatních případech jde o dočasný jev a konkrétní informace o jednotlivých požadovaných motorizacích se zájemci dozvědí u našich dealerů. Ti přesně vědí, kdy a jaká kombinace motoru a převodovky bude k dispozici.

PŘEDCHOZÍ
1/3
DALŠÍ

Autor: Radek Pecák

15.9.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Vrátný 12 500 Kč Vrátní Vrátný/á. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 12500 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: C.I.D. service, spol. s r.o. - DE HEUS Choceň, Běstovice č.p. 115, 565 01 Choceň 1, POŽADUJEME: zkouška 68 008 E - jsme schopni zajistit, KONTAKT: p. Martin Slaný telefonicky nebo e-mail. Pracoviště: C.i.d. service, spol. s r.o. - de heus choceň, 565 01 Choceň 1. Informace: Martin Slaný, +420 602 357 193. Výroba - Výroba Mechanici a opraváři osobních automobilů 18 000 Kč Mechanici a opraváři motorových vozidel AUTOMECHANIK. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo výkonu práce: Královéhradecká č.p. 1052, 562 01 Ústí nad Orlicí 1, Nástup možný ihned, Požadujeme:, - praxe na pozici automechanik, - samostatnost, manuální zručnost, odpovědnost a spolehlivost, Nabízíme: , náborový příspěvek 5 000 Kč, platové ohodnocení 18 000 až 35 000 Kč, zázemí stabilní společnosti, dobrý pracovní kolektiv, systém pravidelných školení zdarma , Kontakt: telefonicky. Pracoviště: Fast monkey cars garage s.r.o. - pracoviště ústí nad orlicí, Královéhradecká, č.p. 1052, 562 01 Ústí nad Orlicí 1. Informace: Jindřich Kováč, +420 778 164 264. Ochrana a ostraha - Ochrana a ostraha Pracovník ostrahy 80 Kč Pracovníci ostrahy, strážní STRÁŽNÝ/Á (POUZE PRO OZP). Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 80 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: MÍSTO VÝKONU PRÁCE: Moravská 924, 56002 Česká Třebová 2, PRACOVNÍ DOBA: 2 směny/nepřetržitý provoz/noční provoz, POŽADUJEME: čistý trestní rejstřík, KONTAKT: pan Lelek, telefonicky (7.00 - 15.00 hod. Po - Pá) nebo e-mail. Pracoviště: Hlídací a úklidová agentura s.r.o., pracoviště česká třebová, Moravská, č.p. 924, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Pan Lelek, +420 602 613 228. Administrativa - Administrativa Úředník ve skladu 18 000 Kč Úředníci ve skladech OBJEDNÁVKY A EXPEDICE - MASNA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Orlice č.p. 282, 561 51 Letohrad, PRACOVNÍ DOBA: střídá se jeden týden od 01.00 hodin a další týden od 05.00 hodin, PRACOVNÍ NÁPLŇ: práce fyzická + práce na PC, POŽADUJEME: , - zdravotní průkaz podmínkou, KONTAKT: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Bocus, a.s., 561 51 Letohrad. Informace: Jana Rambová, +420 603 434 994.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Proč je negativní myšlení důležité

Starostové odpovídají na otázku, zda má premiér odstoupit

/ANKETA/ Neplacení daní, dotační podvody a organizování únosu vlastního syna na Krym. Takovým obviněním čelí současný premiér Andrej Babiš. Měl by v souvislosti s poslední kauzou odstoupit z postu předsedy vlády? Odpovídají starostové měst a obcí.

Jak jsme se změnili 1989–2018

Piva pijeme zhruba stejně jako na sklonku socialismu. Ale třeba banánů si můžeme dopřát mnohem více. Stejně jako divadelních představení. Na druhou stranu do kin nás už nic moc netáhne. Deník přináší u příležitosti výročí 17. listopadu srovnání, jak jsme žili před 29 lety a jak žijeme teď.

Ocenili Mýto za péči o památky

Vysoké Mýto - Mýto dostalo cenu Pardubického kraje za nejlepší přípravu a realizaci Programu regenerace městských památkových rezervací a městských památkových zón v roce 2017.

Tisíceré ne Babišovi a jízda nejdelším železničním tunelem: zhlédněte videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 16. listopadu 2018.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT