„Nabídka mléčných českých výrobků v zahraničních supermarketech nedosahuje často ani poloviny nabízeného sortimentu. Taková situace není nikde v Evropě. Považujeme to za skandální, a proto chceme na to veřejnost upozornit,“ sdělil k smyslu akce předseda ústecké Agrární komory Oldřich Žďárský. U nákupního vozíku jsme ho zastihli společně s jeho zástupcem Josefem Ouřeckým a radním Pardubického kraje Petrem Šilarem. Podobnou akci provedli nedávno také v žamberském supermarketu Billa a v lanškrounském Lidlu. „V Tesku jsme kontrolovali 454 výrobků, 66 procent bylo českých a 34 zahraničních. I to je podle nás špatně. Když dáme dohromady tři markety, které jsme kontrolovali, je poměr českých výrobků k zahraničním 52 k 48 procentům. To je kupříkladu ve srovnání s Německem hodně málo, tam je domácích produktů až do 80 procent, v Rakousku až kolem 90 procent,“ řekl ve čtvrtek Deníku Oldřich Žďárský. Jak dodal, při akcích rozdávali letáky a oslovovali nakupující. Drtivá většina z nich vyslovila zájem nakupovat českou produkci, někteří však tvrdili, že není vždy jednoduché identifikovat původ výrobků.