Pardubický pivovar plánuje v letošním roce zvýšit výstav z loňských zhruba 60.000 na 80.000 hektolitrů. Na tiskové konferenci Českého svazu pivovarů a sladoven to uvedl ředitel společnosti Jan Kvasnička.

Dodal nicméně, že důležitější než růst objemu výroby jsou podle něj ekonomické výsledky firmy.

Chtějí expandovat

Pivovar chce také více expandovat do jiných regionů republiky, což se prý již daří. Kromě šesti míst v Praze se pardubické pivo už prodává v hospodách a restauracích zejména na jižní Moravě.

Pivu z východu Čech se podle zástupců pivovaru daří zejména na Znojemsku, kde části zákazníků nahrazuje ztracenou produkci tamního pivovaru.

Majitel znojemského pivovaru, nadnárodní společnost Heineken, přestal ve Znojmě pivo vyrábět v roce 2009.

Pardubickým se také nedávno podařilo se svým pivem dostat do restaurace v turisticky oblíbeném Národním hřebčíně Kladruby nad Labem. „Patříme do tohoto kraje,“ vyjádřil se Kvasnička.

Pivovar hodlá také dále zvyšovat vývoz. Začátkem března uvedl, že jej chce letos zdvojnásobit. Zaměří se především na prodej na Slovensku, kde nedávno založil dceřinou společnost. Uplatnit se chce rovněž na dalších zahraničních trzích, například na Ukrajině. „Do Kyjeva už jezdí kamiony,“ pravil ředitel.

Ještě nedávno nesl pivovar název Pernštejn, kvůli expanzi na domácí i zahraniční trhy se přejmenoval na Pardubický pivovar, aby případní zákazníci lépe poznali, odkud pivo je. Značka Pernštejn si ovšem v jeho nabídce udržela přední pozici. Pivovar v současné době připravuje pro svá piva nové, vizuálně výraznější etikety, jimiž chce zákazníky více zaujmout.

Vyrábí i Ozzobír

Pivovar nyní vyrábí jedenáct druhů piva včetně nealkoholického typu Backer a devatenáctistupňového tmavého piva Porter či jedenáctky Ozzobír inspirované postavou Ozzáka v podání Martina Dejdara ze sitcomu Comeback televize Nova.

Předloni Pardubický pivovar hospodařil se ztrátou přes dva miliony korun, výsledky za loňský rok zatím nezveřejnil.

(zr, čtk)