„Všechno to jsou technicky velmi náročné projekty, potvrzující naše silné know how. Svědčí to o schopnostech a možnostech firmy, stejně jako o prostoru, který svým zaměstnancům dává. Pro šikovné konstruktéry, techniky i dělníky to jsou velmi zajímavé pracovní výzvy. Stejně jako pro studenty technických oborů, hledají-li opravdu dobré uplatnění," říká Tomáš Brancuzský, personální ředitel společnosti.

Čtyřnápravový EffiLiner 3000 vznikl komplexní modernizací první elektrické lokomotivy západní produkce v Česku, kterou byla belgická Class12. Díky tomu se zrodilo špičkové hnací vozidlo, určené pro dálkovou přeshraniční vozbu nákladních vlaků zvláště v zemích Visegrádu a na Balkáně.
„Lokomotiva je komplexně modernizovaná s prodlouženou životností o třicet let. Z původní řady se použily jen podvozky a trakční motory, které prošly generální opravou, a modernizovaný hlavní rám s lokomotivní skříní. Ostatní části byly navrženy a zkonstruovány znovu podle současných evropských norem," říká obchodní ředitel pro střední Evropu Jaroslav Plhák. Zajímavostí je, že se na projektu pod vedením CZ Loko podílela desítka firem, vesměs působících v Asociaci podniků českého železničního průmyslu (ACRI).

EfffiShunter1000 pak představuje významné doplnění výrobního programu tvořeného vozidly různých parametrů a výkonů. Od malé posunovací lokomotivy EffiShunter 300, přes řady 500 a 700, až po nejsilnější EffiShunter 1600.

„Opět jde o výsledek našeho vlastního výzkumu a vývoje, na což jsem opravdu hrdý. Je to špičkové vozidlo, které by díky svým parametrům, výkonu téměř 1 MW a maximální tažné síle 267 kN, mělo mít na trhu úspěch," uvedl generální ředitel Josef Gulyás. Světovou premiéru si poslední novinka odbyla v září na prestižním berlínském veletrhu Innotrans.

Právě široké portfolio produktů a služeb otevírá firmě nové obchodní příležitosti v zahraničí, kde nyní jezdí téměř 350 lokomotiv CZ Loko. Proto je také střednědobý obchodní plán optimistický i přes oslabení aktivit ve východní Evropě v důsledku sankcí a pádu rublu. (zr)