„Letiště nikdy ve hře nemohlo být, prostor o velikosti sto hektarů má do roku 2096 smluvně svěřený aeroklub. Smlouva je nevypověditelná, také v ochranném pásmu letiště žádná nová stavba být nemůže," řekl místostarosta František Jiraský. Úředníci města nyní hledají vhodné pozemky, kde by se zkušební dráha dala postavit. V úvahu připadá lokalita v Průmyslové ulici při vjezdu do města od Pardubic a průmyslová zóna při výjezdu z Mýta směrem na Litomyšl. „Všichni si uvědomujeme důležitost Iveca pro náš blahobyt, nikdo nikomu nechce nic hatit, pouze zazněly pragmatické logické argumenty, proč to nejde na letišti," řekl místostarosta.
Největší výrobce autobusů oznámil, že zhruba v příštích pěti letech hodlá v Mýtě rozšířit výrobu a vývojářskou sekci. Firma by se mohla rozrůst o dalších 800 až 1000 zaměstnanců. Starosta Miloslav Soušek lituje toho, že město upřednostnilo zájem „několika jedinců" na letišti před potřebami regionu. „Pozemky pro zkušební dráhu mimo letiště se hledaly dva roky a projektanti je nenašli. Vytipované lokality ani nejsou v našem vlastnictví. Také si myslím, že by jeden z nich mohl být v místě budoucí R35," řekl Soušek. Starosta tvrdí, že před časem zástupci aeroklubu nebyli proti výstavbě polygonu. Letiště potřebuje opravit ranvej, na což nejsou dotace a město nemá v rozpočtu čtyři desítky milionů navíc. Stanovisko letců je teď jednoznačně záporné. „Jak Iveco svůj záměr předložilo, to znamená dislokovat část výrobního procesu, zajíždění autobusů na letiště, tak to není slučitelné s provozem veřejného letiště," řekl předseda aeroklubu Josef Vopařil.