Už jen měsíc mají České dráhy na poslední změny a úpravy v jízdním řádu, který začne platit v prosinci.

První změny po připomínkách občanů i vedení krajů představily tento týden. Přibyly v něm například dálkové spoje z Prahy přes Pardubice na Moravu a Slovensko. Tam by dokonce měly nově vlaky jezdit v hodinovém intervalu. Dílčích úprav doznaly rovněž navrhované jízdní řády na regionálních tratích ve východních Čechách.

Všechny úpravy a kompletní návrh prosincového jízdního řádu cestující najdou jednak na internetových stránkách Českých drah nebo, co se týče regionální dopravy ještě přehledněji, na stránkách Královéhradeckého a Pardubického kraje.

„Na objednávku a úpravu tras pro jízdní řád pro rok 2014 mají České dráhy přibližně už jen jeden měsíc . V současnosti tak vrcholí přípravy a jednání s objednateli o rozsahu dopravy a vedení jednotlivých vlaků v jízdním řádu 2014. České dráhy zajistí provoz prakticky všech vlaků, které si objednatelé ministerstvo dopravy nebo kraje u akciové společnosti objednají a uhradí prokazatelnou ztrátu z jejich provozu," řekl mluvčí drah Petr Štáhlavský.

V létě 2014 se v Pardubicích nově představí, zatím v rámci zkušebního provozu, nové soupravy Railjet na spoje Praha Brno Vídeň.

„Nasazení nových souprav chystáme také na řadě regionálních tratí. Rozsah dopravy na jednotlivých linkách však závisí na objednávce krajů. České dráhy jsou připraveny provozovat všechny osobní spoje, které si regiony objednají a jejichž prokazatelnou ztrátu uhradí. České dráhy samy o sobě nemohou rušit a omezovat žádné regionální osobní spoje," podotkl Štáhlavský.

Z chystaných změn ve východních Čechách cestující nepotěšilo především prodloužení cestovního času mezi Trutnovem a Pardubicemi. Z trasy by totiž měly zmizet přímé vlaky, v Hradci má cestující čekat otravné přestupování.

„Každé přestupování je pro zlost. Takhle pojedu do Pardubic místo 55 minut hodinu a čtvrt," zlobí se Jiří Sysel z České Skalice.

Nejvíc změn však bude pouze dílčích, třeba drobné posuny časů kvůli přípojům.