Její zisk dosáhl několika desítek milionů korun. „S výsledky jsme spokojeni, protože jsme se na trhu dokázali prosadit s řadou zajímavých technických řešení. V Česku ani v cizině totiž neprodáváme ´železo´, jak by se mohlo zdát, ale především myšlenky a řešení. I díky tomu firmy pochopily, že rekonstrukce lokomotiv jsou efektivnější než nákup nových,“ říká generální ředitel Josef Bárta. V Česku bylo loni největším individuálním zákazníkem ČD Cargo, v zahraničí pak litevské státní železnice.

Letos CZ LOKO očekává podle uzavřených kontraktů udržení dosaženého stavu a jako jedna z mála strojírenských firem proto neplánuje žádné propouštění zaměstnanců pro nadbytečnost.

„Máme sice růstový podnikatelský plán, ale i my jsme pod tlakem nastupující ekonomické recese. Proto jsme už zavedli řadu úsporných opatření. Omezili jsme například investice a růst mezd. Jednoduše řečeno musíme reagovat na současnou ekonomickou situaci, protože nežijeme v žádném skleníkovém prostředí,“ uvedl Josef Bárta.

(tz)