„Rozjíždíme novou směnu. Vyrábíme méně nových lokomotiv, opravujeme jich víc. Nahrazujeme tím obrat, místo jedné nové nebo modernizované lokomotivy jich musíme opravit pět až osm," řekl vedoucí obchodního oddělení Jaroslav Plhák.
Společnost loni vykázala obrat přes dvě miliardy korun, výrazně se však propadly tržby pro státy bývalého Sovětského svazu. Zhruba z 1,2 miliardy korun na 500 tisíc korun. Firma se postupně víc zaměřuje na západ i tuzemské zákazníky.

„Po první krizi jsme se orientovali na východ, který má velký potenciál, ale politickou situací a pádem rublu se situace změnila. Tyto trhy nahrazujeme Finskem, Švédskem nebo Itálií," řekl Plhák.

Ve Finsku společnosti pomohla liberalizace trhu, podnik tam aktuálně dodává tři lokomotivy. Italští zákazníci nechtějí nakupovat jen nové stroje, ale mají zájem o modernizaci nákladních lokomotiv, což je pro CZ Loko příležitost. V Česku firma dodává privátním operátorům, kteří obnovují nebo modernizují železniční park.

„I letos odhadujeme obrat ve stejné výši, export ve výši přes šedesát procent. Od svého vzniku do poloviny letošního roku CZ Loko modernizovalo nebo vyrobilo 833 lokomotiv, z toho 317 jich šlo na export," dodal Plhák.