Když se řekne Bavorsko, uvidí člověk obtloustlého tatíka se štětkou na holení za uchem, který do sebe lije jeden tuplák za druhým. GEORG PLASA (na menším snímku) sice pochází z Mnichova, ale takové předsudky na něho rozhodně nepasují. Je to jedním slovem štramák. Neustále se šibalsky usmívá a že má na krku skoro padesátku, by mu hádala pouze věštkyně s dlouholetou praxí. Jeho BMW patřilo k ozdobám nejen letošní Ústecké 21, ale i několika předchozích. Diváci si ho zamilovali především pro nebojácný a extrémně ostrý styl. Při jeho riskantní jízdě by si člověk řekl, že to někde musí opřít o svodidla. Ale on ne, jako správný Němec dělá vše do puntíku přesně a žádné chyby, jež by ho stála výlet mimo trať, se k radosti diváků nedopustil.


Máte velice rychlé auto, nebylo by pro vás lepší, kdyby byla trať v Ústí delší?
To každopádně a přivítal bych, kdyby byla i širší, ale společně s Ecce homo je tato trať nejlepší v České republice.

Proč navštěvujete závody právě v Ústí nad Orlicí?
Jezdí se zde evropský pohár, který bych rád vyhrál. Navíc mám velice dobré vztahy s ředitelem závodů panem Urbanem a vždycky se sem rád vracím.

Slyšel jsem, že máte ve vašem BMW motor z formule, je to pravda?
Ano, ale nikoliv, jak u vás proběhlo, z Formule 1, ale je to motor z americké série Le Mans.

Jak dlouho vám vydrží tento prototyp, než ho budete muset nějak radikálně vylepšit nebo změnit?
Těžko říct. Jeden až dva roky ale vydrží určitě. Potom začneme zase připravovat něco nového.

Vaše závodnická kariéra je spojená s BMW, máte stejný vůz i pro osobní potřebu?
Budete se divit, ale ano (úsměv). Ale není to žádná divočina, klasický diesel.

Váš vůz je hodně rychlý, jak stíháte řadit, točit volantem a ještě se u toho soustředit na trať?
Pro mě to zas tak velký problém není. Mám řazení na volantu, takže je to praktické i pohodlné zároveň.

V Německu je díky bratřím Schumacherovým a mnohým dalším jezdcům velice populární seriál F1, jak si vedle toho stojí závody do vrchu?
Pro Němce nejsou závody do vrchu příliš důležité. U nás frčeli, jak jste říkal, Schumacherové, nyní se spousta lidí zajímá o stáj BMW, která jde nahoru.

Takže předpokládám, že je asi velice těžké shánět sponzory…
Ano, bohužel je to stále těžší a těžší.

Minulý rok si mohli diváci všimnout toho, že jste chodil o berlích, co se vám stalo?
No… Stala se mi taková nehoda. Ale ne v autě, nýbrž na horském kole (smích).