Do Letohradu se sjely motoristé, kteří vyznávají krátké vzdálenosti, ale o to intenzivnějším tempem projeté. Jel se tam sedmý ročník Hobby sprintu a jel se podle Jiřího Kapalčíka z automotoklubu Letohrad na netradičním místě: „Tento ročník byl výjimečný tím, že se nejelo v Letohradě, ale na silnici v prostoru u Šedivce.“ Ačkoliv byly na komunikaci vyjeté koleje, nevyžadovala žádnou úpravu a všech 52 aut a 132 motocyklů mohlo svůj dvousetmetrový úsek bez problémů odjet. „Obešlo se to bez havárek i zranění, takže jsme neměli žádný problém,“ ulevil si Kapalčík.

Jezdilo se i na dusík s benzínem

Na sprintu se představily vylepšené speciály a vedle nich stály i klasické vozy a motocykly, které místo toho, aby svého pána vezly na nákup nebo do práce, se postavily na start závodu. „Pochopitelně zde byla auta, která nadšenci vylepšují doma ve stodole a potom nejedou. Jedna Škoda 100 ale jela tak, že rozdíl mezí ní a Chevroletem Camaro, který měl obsah motoru 5,7 litru, byla pouhá sekunda,“ ocenil konstruktéra Kapalčik. Vedle motorek se představily v Letohradě i dragstery: „Jedná se o speciály, které jsou upraveny vyloženě na takový druh závodů. Devadesát procent motocyklů však jelo tak, jak je můžeme potkávat na silnici,“ dodal Kapalčík. Dragstery byly poháněny i speciálním palivem. Jeden závodník si to uháněl na methyl, druhý měl pohonnou směs z benzínu a dusíku. „Hartmanovi s dusíkem by vyhovovala delší trať, protože ten začíná působit až po nějakých sto metrech. Přesto byl však nejrychlejší, ale kdyby měla trať čtyři sta metrů, dosáhl by výraznějšího vítězství,“ usoudil Kapalčík. Z automobilů ho nejvíce uchvátil Ford cosworth Romana Macků v polozávodní úpravě, který zajel nejrychlejší čas mezi automobily.

Šlehající plameny nebyly

Šlehajících plamenů z výfuků si ale diváci neužili a Jiří Kapalčík objasnil proč: „S ohněm už nikdo nechce mít moc společného. Nestor toho sportu Václav Hutla například vzpomínal na to, jak v Německu na Hockenheimringu to kdysi oprášil tak, až nad ním chytl transparent. Při těchto efektech tam určité riziko je.“

Vedle klasických kategorií, kde závodníci absolvovali dvě jízdy, se jela i společná kategorie pro všechny vozy i motocykly s názvem jízda pravidelnosti. „Tam šlo o to, kdo zajede nejvíc podobné časy. Letos rozhodovaly čtyři tisíciny sekundy,“ zmínil Kapalčík úspěch Jiřího Stainera. Podle slov motoristického činovníka se ale v minulosti radoval jezdec, který zajel rozdílný čas o pouhou tisícinu.
Příští rok se sprint v Letohradě nepojede. Kvůli přechodovým ostrůvkům pro chodce totiž není možné podobně laděné závody pořádat. Organizátoři mají sice dvě vytipované, ale zatím jejich jména nechtěli prozradit.


Výsledky – motocykly do 50 ccm: 1. Lukáš Kvašek (Yamaha Aerox 50) součet obou jízd 23,216, 2. Josef Čiháček (Jawa 50) 26,712, 3. Radim Faigl (Jawa 50) 28,149. Motocykly do 350 ccm: 1. Roman Sedláček (Yamaha RD350) 16,438, 2. Stanislav Gregora (Aprilia Replica 250) 17,175, 3. Jiří Wurm (KTM EXC 300) 17,553. Motocykly do 600 ccm: 1. Jiří Vejroch (Yamaha R6 - 600) 13,683, 2. Rudolf Čano (Suzuki GSX-R - 600) 14,247, 3. Tomáš Jeřábek (Suzuki GSX-R 600) 13,799. Motocykly do 950 ccm: 1. Kamil Bruckner (Honda CBR929) 13,537, 2. Vladimír Ureš (Kawasaki SIL 900) 13,587, 3. Jiří Vejroch (Yamaha R6 - 600) 13,62. Motocykly nad 950 ccm: 1. Robert Fejt (Suzuki GSX1000R) 12,458, 2. Martin Mach Orgovany (Suzuki Hayabusa 1300) 12,796, 3. Jan Heřmánek (Honda 1000) 12,919. Motocykly cestovní enduro: 1. Pavel Kubíček (Honda XL1000) 15,399, 2. Václav Kristek (Honda Varadero - 1000) 15,450, 3. Jan Sklenář (Honda Varadero - 1000) 16,386. Motocykly cestovní choppery: 1. Milan Kozubský (Yamaha Virago 1100) 16,614, 2. Jiří Mikmek (Suzuki VS1400) 17,185. Motocykly veteráni do r. v.1976: 1. Luboš Brič (Jawa Bizon - 350) 22,065, 2. Jiří Málek (Jawa sport 350) 22,802, 3. Jaromír Šlesingr (Jawa Pérák - 350) 23,222. Motocykly závodní: 1. Radek Lux (Husaberg FE 650) 15,420, 2. Jiří Bartoš (KTM SX-F 450) 15,324, 3. Roman Voksa (KTM 525 SX) 16,128. Motocykly dragstery, speciály: 1. Rostislav Hartman (Yamaha R1 - 1000) 12,294, 2. Robert Fejt (Suzuki GSX-R 1000) 12,444, 3. Martin Mach (Suzuki Hayabusa 1300) 13,165. Motocykly dětské naděje: 1.Dominik Procházka (KTM SX 85) 18,428, 2. Tomáš Markl (Yamaha YZ 85) 18,784, 3.Miloš Kotyza (Kawasaki 85) 19,825. Čtyřkolky: 1. Martin Appl (Suzuki LTR 450) 18,152, 2. Miroslav Borisek (Suzuki LTZ - 400) 20,504, 3. Patrik Riess (Yamaha Grizzly - 660) 21,084. Minibike: 1. Jonáš Mikmek (neznámé - 50) 32,445, 2. Martin Rizlívka (Minibike - 40) 37,248, 3. Michael Šlesingr (Minibike) 39,693. Automobily značka Škoda se zadní hnanou nápravou: 1. Jaroslav Vencl (Škoda 100) 20,981, 2. Jaroslav Grund (Škoda 100 - 1,3) 20,930, 3. Josef Malý (Škoda 120GLS) 21,090. Automobily do 1 350 ccm: 1. František Kylar (Toyota Corola 1.3) 23,534, 2. Roman Šlezinger (Mitsubishi Colt - 1,3) 24,754, 3. Pavel Běhal (Citroen C3) 26,003. Automobily do 1 600 ccm: 1. Petr Šejvl (Citroen Saxo 1,6) 19,490, 2. Tomáš Havlík (Peugeot 106) 19,859, 3. Pavel Kalousek (Honda CRX 1.6) 20,508. Automobily do 2 000 ccm: 1. Luděk Havlíček (Peugeot 205) 19,439, 2. Martin Horák (Honda 2.0) 20,520, 3. Tomáš Hrdina (Toyota Celica GT 2.0) 20,535. Automobily do 2 500 ccm: 1.Michal Herman (Audi TT 1.8) 18,830, 2. Lukáš Mihulka (Seat Leon1.8) 19,310, 3. Roman Ježek (Škoda Octavia 1.9 TDI) 19,352. Automobily nad 2 500 ccm: 1. Roman Macků (Ford eskort cosworth 2.0) 18,288, 2. Luboš Čajan (Chevrolet Camaro 5.7) 19,413, 3. Petr Suchomel (Chevrolet Corvette 6.0) 19,347. Automobily speciály, tunnig: 1. Miroslav Stránský (Opel Kadet - 2,0) 18,789, 2. Petr Vorlík (Škoda 105 - 1,3) 20,781, 3. Miloslav Němes (Škoda Favorit 1340) 23,359. Jízda pravidelnosti: 1. Jiří Štainer (Honda CBR 1000 (rozdíl časů 0,004), 2. Tomáš Havlík (Peugeot 106) 0,005, 3. Marta Šťastná (Fiat Uno 1.0) 0,006.