VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Edita Prášková: Doufám, že se ještě zlepším.

ČERVENÁ VODA - V sobotu kralovala absolutnímu pořadí, v neděli byl v součtu dvou závodních jízd rychlejší jen Petr Vondrák. Edita Prášková prožila v Červené Vodě při první Prix Orlicka úspěšný víkend.

17.7.2007
SDÍLEJ:

Edita PráškováFoto: archiv

V sobotu vyhrála tréninky a zajela nejrychleji i první závodní jízdu. Na první pohled velmi sympatická a křehká teprve čtyřiadvacetiletá blondýnka Edita Prášková (JSC Racing Pelhřimov), která jezdí ve formuli Dallara STV 302, měla nakročeno k velkému úspěchu ve své závodní kariéře, a to k prvenství v absolutním pořadí. „Zatím jsem spokojená, nechci to zakřiknout,“ poznamenala na začátku našeho rozhovoru těsně před druhou závodní jízdou sympatická pilotka.

Jak dlouho se věnujete závodění?

Letos to je šestým rokem. Závodění se věnuji od svých sedmnácti let.

Kdo vás k rychlým autům přivedl?

Byl to tatínek, který závodí celé roky, a já jsem s ním po jednotlivých podnicích jezdila jako doprovod. Nakonec jsem u toho skončila také.

Takže vás automobily přitahovaly už od mala?

Určitě. V tom prostředí jsem vyrůstala.

Před dvěma roky jste přešla do silnější kubatury, jezdíte nyní s formulí Dallara STV 302, Jaký je to rozdíl oproti vašemu dřívějšímu autu?

Téměř rok co rok jsem měnila auta a dostávala se výš a výš, ale už druhým rokem jezdím právě s dallarou. Je to rozdíl, i když je to stejné auto, tak od loňského roku se na něm změnila řada věcí od motoru až k podvozku. Pořád se ladí, takže letos si začínáme rozumět, ale stále se trochu hledáme.

Co říkáte trati na Suchý vrch?

Vůbec si ji nemůžu zapamatovat, a to jsem přijela už v pátek večer. Trať je sice jednoduchá, ale ty úseky jsou velmi rychlé, takže není snadné vše dobře odhadnout. Doufám, že se ještě zlepším.

Když tuto trať porovnáme s Laudonem nebo s tratí Ústecké „21“, má tato silnice svá specifika?

Toto je hodně rychlá trať, třeba oproti závodu na Andrlův chlum. Trať tam je především technická a je to jízda ze zatáčky do zatáčky. Tady je to především o rychlosti, nebát se do závodu vletět.

Máte nějakou oblíbenou trať?

Moc ráda mám Laudon, ten je můj oblíbený.

Slyšela jsem, že studujete medicínu, jak zvládáte školu a závodění?

Musím říct, že to zvládám docela těžko. Zkombinovat tyto dvě věci není vůbec lehké. Včera (v pátek) jsem byla ještě na zkoušce, dneska závodím.

Je to náročné. Je pravda, že jste doma dostala podmínku, že musíte zkoušku udělat, jinak vás na závody nepustí?

„Je to pravda. Podobná zátěž mě čeká také před závodem na Laudon, protože v pátek budu dělat další zkoušku a o víkendu pojedu přímo do Albrechtic. Musím to ale nějak zvládnout.

V jakém jste ročníku?

Momentálně končím druhý ročník stomatologie na lékařské fakultě v Brně. Je toho hrozně moc.

Co říkají spolužáci na to, že závodíte v jízdě automobilů do vrchu?

Zpočátku se hodně divili, ale teď už si zvykli. Takže se jen zeptají, jak se dařilo nebo nedařilo.

Už jste někdy vyhrála závod mistrovství republiky?Tady k tomu máte velmi blízko.

Vítězství v absolutním pořadí by bylo asi to největší, čeho jsem zatím dosáhla. Většinou to byly výhry v kategorií dvoulitrových formulí nebo když jsem jezdila v kategorii historických vozidel. Ale že bych vyhrála absolutně celý závod, to se mi ještě nestalo a nechci to radši zakřiknout.

Máte nějaký rituál před tím, než sednete do auta a vydáte se na trať závodu?

Žádný rituál nemám. Před každou jízdou si trať vždycky projdu, říkám si, kde budu jak řadit a přečtu si celou trať v hlavě. Konkrétní rituály ale nemám. Vždycky si něco zamanu, pak se vybourám a zase toho nechám.

Jak je to u vás s haváriemi? Měla jste nějakou závažnější?

Loni jsme měla nepříjemnou havárii. Mně se sice nic nestalo, auto je relativně bezpečné, ale formule byla trochu pomuchlaná. Doufám, že mě nic podobného letos nepotká.

Čeho byste chtěla v závodění dosáhnout?

Žádné cíle si nekladu, chci jezdit, dokud to půjde. Neplánuji zatím nic jiného, s autem jsem spokojená. Spíš bych se chtěla zlepšovat s dallarou. A po vzoru mého týmového kolegy Milana Svobody se dostat výš.

Zmínila jste Milana Svobodu, máte nějaký vzor?

Určitě Milan je pro mě velkým vzorem, protože to, co dokazuje s dvoulitrovým autem, jak bojuje s třílitrovými formulemi, je pro mě neskutečné. Toho bych chtěla jednou také dosáhnout.

17.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 17 000 Kč

Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) ŘIDIČ - DĚLNÍK. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 17000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Nádražní č.p. 500, 564 01 Žamberk, Požadujeme: spolehlivost, flexibilita, řidičský průkaz sk. B, Kontakt: telefonicky, e-mailem nebo osobně. Pracoviště: Sova stavební s.r.o. - pracoviště žamberk, Nádražní, č.p. 500, 564 01 Žamberk. Informace: Petr Soukup, +420 777 100 918.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč 22 000 Kč

Svářeči SVÁŘEČ CO2. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Moravská č.p. 2193, 560 02 Česká Třebová 2, NÁSTUP MOŽNÝ IHNED, Místo vhodnějsí pro muže, MZDA: složena ze základní mzdy, prémie až do výše 30% + výkonnostní odměny, POŽADUJEME: , - znalost čtení technických výkresů, - vyučení ve strojírenském oboru, - praxi v oboru min. 3 roky, - flexibilitu, zodpovědnost, samostatnost, spolehlivost, NABÍZÍME: , - motivující finanční ohodnocení dle pracovních výsledků, PRVNÍ KONTAKT PROSÍME E-MAILEM. Pracoviště: Drumel a co. s.r.o., Moravská, č.p. 2193, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Pavlína Hrůzová, +420 465 532 216,777 701 705.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Svářeč 26 000 Kč

Svářeči Svářeč v ochranné atmosféře. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 26000 kč, mzda max. 29000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: MÍSTO VÝKONU: Česká Třebová, POŽADUJEME: , - platné oprávnění pro svařování ZK 135(CO2) nebo ZK 141 (TIG) a zkušenosti se svařováním, NABÍZÍME: dobré sociální zázemí v moderním prostředí, významně dotované stravování, 5 týdnů dovolené, příplatek za práci v odpolední směně, příplatek za prostředí při svařování 10 Kč za odpracovanou hodinu, příspěvek na penzijní připojištění až 1000 Kč měsíčně a další benefity. S příplatky a prémiemi při dobrém výkonu hrubá hodinová mzda nad 160 Kč/hod.. Pracoviště: Korado, a.s., Bří Hubálků, č.p. 869, 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Pavla Kolářová, +420 465 506 343.

Stavebnictví - Stavebnictví Stavební klempíři 25 000 Kč

Stavební klempíři KLEMPÍŘ - POKRÝVAČ. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 3. Poznámka: Místo výkonu práce: Nádražní č.p. 500, 564 01 Žamberk, Požadujeme: spolehlivost, flexibilita, řidičský průkaz sk. B výhodou, praxe výhodou, Kontakt: telefonicky, e-mailem nebo osobně. Pracoviště: Sova stavební s.r.o. - pracoviště žamberk, Nádražní, č.p. 500, 564 01 Žamberk. Informace: Petr Soukup, +420 777 100 918.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ruská fanynka. Fotbalové MS Rusko 2018
11

Krásná žena z Orientu, Ruska či Uruguaye? Vyberte nejhezčí fanynku skupiny A

Ilustrační foto.

Letní oprava silničního mostu zkomplikuje dopravu v Týništi

AKTUALIZOVÁNO

Aktivisté uhradili škodu elektrárně. Ale jen to, co uznali za vhodné

Chvaletice - Po protestu aktivistů došlo i na finanční vyrovnání. O jeho výši se ale vedou spory.

Radost v Živanicích, smutek v Letohradě

Východní Čechy - Do letošního ročníku fotbalové divize C zasáhlo sedm východočeských mužstev.

Hasiči zachraňovali sovu

Dobříkov - Zraněný a dehydrovaný výr velký zvedl v pondělí dopoledne ze židlí vysokomýtské hasiče. Obyvatelé Dobříkova sovu našli u železniční zastávky. Dravec měl poraněné pravé křídlo a oko.

Panuje naprostá spokojenost

Ústí nad Orlicí - Při premiérové účasti ve třetí lize fotbalisté Ústí nad Orlicí nezklamali. Ba naopak. Jako nováček si vedli více než dobře. Obsadili jedenáctou příčku.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT