VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Felgr: Letos jsme nedojeli jen jednou, právě v Brně.

ÚSTÍ NAD ORLICÍ - Po čtvrtstoletí se na startu závodu mistrovství světa objevil motocykl české výroby. Pochází z Ústí nad Orlicí.

25.8.2007
SDÍLEJ:

Miroslav Felgr, majitel Moto FGRFoto: archiv Moto FGR

Místní stáj Moto FGR se v nedávné době nesmazatelně zapsala do myslí českých fanoušků silničních motorek. Na podniku mistrovství světa, který se jel na brněnském Masarykově okruhu, představila po pětadvaceti letech stroj ryze české výroby a dokázala s ním postoupit do hlavního závodu. S majitelem týmu Miroslavem FELGREM jsme se povídali nejen o závodění.

Jak dlouho trval projekt, výroba a testování vašeho motocyklu? Jakou má tým podporu v regionu?

Psal se rok 2001, když jsem poprvé přijel za bývalým konstruktérem ČZ Strakonice panem Kreuzem, jestli by byl ochotný mi nakreslit motor o objemu 125 ccm. Dohodli jsme se a ve stejném roce práce začala. S projektem nám také hodně pomohl pan inženýr Špindler. Kompletně se nám ho podařilo zhotovit počátkem roku 2003, v tomto roce také proběhla první testování na mosteckém a brněnském okruhu a také první sezóna. S jezdcem Michalem Březinou jsme byli největším překvapením, hned na úvod se nám podařilo umístit celkově na druhém místě v mezinárodním mistrovství ČR, první vítězství si tým Moto FGR odvezl z královéhradeckého letiště. V tomto kraji již máme spoustu fandů, ale finanční podpora pořád pokulhává. I když téměř všechny sponzory máme z blízkého okolí, hlavní ovšem pořád chybí … Za rok 2005 náš tým získal ocenění starosty města za vývoj a výrobu motocyklu a podporu města. Potěšilo, že někdo ocenil naši mravenčí práci.

Co pro vás znamená to, že se váš motocykl mohl zúčastnit závodu seriálu mistrovství světa?

Manažer týmu Jirka Šrámek navrhl zažádat o divokou kartu, ale já jsem ještě pár týdnů před závodem v Brně váhal, jestli o ni budeme usilovat. Nakonec jsem přikývl, divoká karta byla federací IRTA Karlu Májkovi přidělena a my jsme se začali na tento prestižní podnik připravovat. Testování, ladění motocyklu v Itálii a spousta příprav. Pro mě je to určitý mezník v krátké historii naší české značky FGR, vždyť naposledy jel motocykl tuzemské výroby mistrovství světa před 25 lety, na novém Masarykově okruhu v Brně jsme byli dokonce první! Je to obrovská prestiž, poprvé jsme poznali zvýšený zájem médií, spousta rozhovorů, natáčení pro televizi. Samozřejmě tento závod znamenal i reklamu a zviditelnění značky FGR, do našeho stanu se také přišlo podívat i několik jezdců z Moto GP, zaujala je nová značka na startovní listině v záplavě aprilií a hond.

Čím se liší od ostatních strojů, které v Brně soutěžily o vavříny? Jedná se opravdu o ryze český stroj, nebo používáte komponenty zahraničních výrobců?

Motocykl FGR je opravdu český výrobek, motor, rám, kyvná vidlice, kapoty a několik set dalších komponentů nesou naši značku. Samozřejmě věci, jako kola, elektronika, řetězy, vidlice, karburátor si, objednáváme z různých konců světa. Dokonce se nám stalo, že po závodě v Brně za námi přišli novináři a chtěli vidět, jestli jsme opravdu jeli s naším motorem.

S jakými očekáváními jste šli do brněnského závodu? Berete postup z páteční kvalifikace jako dostatečný úspěch?

Samozřejmě, že hlavní cíl byla kvalifikace do závodu, která se podařila již v pátek, takže z týmu opadla prvotní nervozita. Rok od roku jsou časy lepší, tudíž ti, co jedou na divokou kartu nemají lehkou úlohu! „Propustnost“ trati je 107 %, kvalifikační čas tedy nakonec 2:15,7, náš jezdec zajel v nejrychlejším kole 2:15,1 minuty. Dalším cílem bylo dokončit závod a nechat za sebou nějaké jezdce, což tak po startu vypadalo, když Kája jezdil před dalšími dvěma piloty na divokou kartu Michalem Práškem a Karlem Peškem.

Závod skončil pro váš tým už v šestém kole, Karla Májka zastavily technické potíže. Podařilo se vám zjistit jaké?

Došlo k zadření motoru na pístu. Letos to bylo naše první nedojetí z technických důvodů v závodě, bohužel v ten nejnevhodnější okamžik, jakým je mistrovství světa.

Mohl byste mi něco dále povědět o účinkování MOTO FGR na domácí, evropské či světové scéně? Jakých podniků se v dohledné době zúčastníte?

V letošní sezóně nás čekají ještě tři závody, druhého září na maďarském Hungaroringu a devátého září v Brně (oba Mezinárodní mistrovství ČR), na závěr jedeme na ME do španělské Cartageny. Především na republiku do Brna bych chtěl tímto pozvat naše fandy, bude to naše poslední letošní představení na domácí půdě. V neděli po závodě 125 ccm bude na tribuně C autogramiáda, každý, kdo přijde, dostane plakát a kartu podepsanou Kájou Májkem. Prvních sto, kteří přijdou do brněnského depa, dostane zdarma fans triko FGR.

Jak byste hodnotil výkon Karla Májka v Brně?

Na to, že mu bylo teprve před měsícem 15 let, zajel velmi slušnou kvalifikaci. Myslím, že to byla pro něho dobrá škola a obrovský zážitek. Odstartoval také velmi slušně, takže jsem spokojený. Svým věkem se zařadil do historie nejmladších účastníků světového šampionátu

Myslíte si, že je v České republice dostatečná podpora mladých závodníků?

Dostatečná podpora zcela jistě není. Začínající jezdce vedou a financují odmalička rodiče, přejdou většinou přes minibiky, ale když chtějí přestoupit do vyšší třídy, zpravidla neseženou dostatek peněz a jejich ratolest většinou skončí. To je docela škoda, protože mezi nimi končí i spousta talentů. Ti, kteří vynikají už v minibikách, mají samozřejmě větší šanci, že si jich někdo všimne a vezme do týmu. Takové štěstí má ovšem jen hrstka jezdců. Tento sport by potřeboval větší medializaci a podporu od státu, jako je to například v Itálii, Španělsku, Francii a Anglii.

25.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Gastronomie - Gastronomie Kuchař/pizzař 20 000 Kč

Kuchaři (kromě šéfkuchařů) KUCHAŘ/KA. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Místo výkonu práce: Restaurace Na pláži, Pastviny č.p. 49, 564 01 Žamberk, Kontakt: telefonicky nebo e-mailem. Pracoviště: Sartago s.r.o. - restaurace na pláži, pastviny, 564 01 Žamberk. Informace: Miroslav Kratochvil, +420 603 538 138.

Řemeslné práce - Řemeslné práce Kameník 15 000 Kč

Kameníci, řezači a brusiči kamene Kameník, řezač a opracovávač kamene, žuly, mramoru. Požadované vzdělání: neúplné základní. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 4. Poznámka: . Pracoviště: V y d r u s spol. s r.o., Pivovarská, č.p. 382, 561 69 Králíky. Informace: David Novák, +420 606 605 660,465 631 772.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů (kromě tahačů) ŘIDIČ SKUPINY C. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Požadujeme: ŘP sk. C, Kontakt: telefonicky. Pracoviště: Letrans s.r.o., 560 02 Česká Třebová 2. Informace: Martin Bašista, +420 608 203 097.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Pracovníci přímé obslužné péče v 19 000 Kč

Pracovníci přímé obslužné péče v oblasti pobytové péče PRACOVNÍK/NICE V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH - PEČOVATEL/KA. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Nepřetržitý provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: NÁSTUP MOŽNÝ IHNED, Společnost Ledax Vysoké Mýto o.p.s. hledá nového pracovníka/pracovnici na pozici, PRACOVNÍK V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH - PEČOVATEL/KA, MÍSTO VÝKONU: Domov pro seniory Vysoké Mýto, Žižkova č.p. 913, Litomyšlské Předměstí, 566 01 Vysoké Mýto, PRACOVNÍ NÁPLŇ: , - pomoc a podpora při podávání jídla a pití, - komplexní péče o uživatele domova, - poskytování ošetřovatelské péče, - vedení příslušné dokumentace, POŽADUJEME: , - způsobilost k právním úkonům, bezúhonnost, - znalosti a praxe v oblasti sociálních služeb výhodou, - absolvovaný kurz manikúra / pedikúra / kadeřnice , - dobré vyjadřovací a komunikační dovednosti, - schopnost empatie a sociálního cítění, - vysokou míru zodpovědnosti , NABÍZÍME:, - stabilní zázemí kvalitní české společnosti, - odpovídající platové ohodnocení, - pracoviště ve Vysokém Mýtě, - možnost dalšího rozvoje a profesního růstu, - zaměstnanecké benefity (příspěvek za nemocnost, 5 týdnů dovolené, náborový příspěvek), KONTAKT: životopisy zasílejte e-mailem na adresu kosinova@dfkgroup.cz. Pracoviště: Ledax vysoké mýto o.p.s. - pracoviště domov pro seniory vysoké mýto, Žižkova, č.p. 913, 566 01 Vysoké Mýto. Informace: Petra Košinová, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kamion zablokoval silnici.

Kamion zablokoval silnici

Fotbal. Ilustrační snímek.

Pouze béčko Mýta bodovalo

Domky se staví o sto šest. Bažantnice je vyprodaná

Letohrad - O vlastním rodinném domě sní stále řada lidí. Důkazem toho je zájem o pozemky v nové lokalitě pro bydlení Nad Bažantnicí v Letohradu. Všechny pozemky určené pro první etapu výstavby jsou už rozprodané.

Tématem je slabá koncovka

Orlickoústecko - Krajský přebor: Shodli se na tom trenéři fotbalistů Chocně a Žamberka.

Hospodářskou část statku ve Vraclavi pohltily plameny

Vraclav - Osm jednotek hasičů zaměstnal v pondělí krátce před patnáctou hodinou požár ve Vraclavi nedaleko Vysokého Mýta. Hořel statek, plameny zasáhly celou jeho hospodářskou část. „Obytná část byla před plameny uchráněna,“ uvedla mluvčí krajských hasičů Vendula Horáková s tím, že hasiči požár dostali pod kontrolu po necelé hodině.

Celníci prověřili pracovníky z ciziny

Pardubický kraj - Pardubičtí celníci při celostátní akci s názvem Factory 2018 prověřovali zahraniční pracovníky u subdodavatelů výrobců automobilů.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT