„Po loňských závodech doznala vozovka určitých změn, některá místa bylo potřeba opravit. Testováním zjistíme, zda mají opravené úseky stejnou přilnavost jako původní vozovka. A to nejde jiným způsobem, než na trať pustit rychlá auta,“ vysvětlil ředitel Auto-klubu Miroslav Urban. K testování byl pozván Otakar Krámský a jeho týmový kolega v letošní sezoně, chorvatský jezdec Niko Pulič. „Krámský vyjel na trať s formulí Reynard a Niko Pulič se svým BMW. Jezdci pak sdělí svůj názor, jak se vozidla chovají na opravených místech. Vše směřuje k tomu, aby závod byl maximálně bezpečný, jak pro jezdce, tak pro diváky,“ podotkl Urban. Trať na Andrlův chlum byla zhruba na hodinu uzavřena na základě patřičných povolení a byla zajištěna dopravní i městskou policií. Na trati hlídkovalo také patnáct pořadatelů, kteří zajistili všechny možné úseky, odkud bylo možné do vozovky vstoupit. Testování přihlížela také rychlá záchranná služba a hasiči.

„Pro mě je to domovská trať poté, co jsem skončil s pořádáním svých závodů na Benecku. Je to špičková trať, na které se střídají rychlé pasáže s pomalými technickými pasážemi. Je to jedna z delších tratí s perfektním povrchem. Myslím si, že na mistrovství republiky nemá konkurenci, ať přímo profilem nebo organizačním štábem a lidmi, kteří závodem žijí celý rok. Je to přesně takové, jak bych si jako závodník představoval,“ pochválil trať na Andrlův chlum Otakar Krámský. Úspěšný český jezdec prozradil, že se k testování trati dostane málokdy, „Není na to vůbec čas. Jednak se účastním národního šampionátu, což je dvanáct víkendů, jednak mistrovství Evropy, které bylo o dva závody rozšířeno na třináct. Když vezmete v úvahu cestování, které činí okolo čtyřiceti tisíc kilometrů, tak jsme schopni trénovat pouze na jaře. Jinak využíváme volných tréninků a tréninků přímo na závodních tratích,“ dodal Krámský, který si v Ústí nad Orlicí s Niko Puličem vyzkoušel, jak jsou připravená vozidla na závody mistrovství Evropy, jež startuje již za týden na Sicílii. „Závody do vrchu jsou specifická disciplína a těžko na ní natrénujete a sžijete se s autem na okruhu autodromu. Proto jsem využil spolupráce s ústeckoorlickým Auto-klubem, aby si Niko Pulič, o jehož startu na Ústecké ´21´ jednám, mohl vyzkoušet trať, otestovat vůz a my mu ho mohli upravit: ovládací prvky, sezení a podobně,“ dodal Otakar Krámský.

Ústecká „21“ se koná poslední květnový víkend.