Plánované dřívější svezení nebylo možné kvůli dodání motoru Honda a dalších komponentů týden před IRTA testy.

Pracovní testy slouží hlavně k tomu, aby motocykl začal fungovat a odhalily se všechny počáteční „bolesti“. „V žádném případě to není honba za časy, zvlášť, když prozatím jezdíme se sériovým motorem Hondy. Kitový se k nám dostane až před posledními testy v Jerezu, tam bude teprve to správné porovnání s konkurencí,“ uvedl Luboš Felgr z týmu FGR.

Zajíždět kola na hranici pádu ani není možné, neboť tým má k dispozici téměř všechny díly jen jednou a před sebou ještě další tři dny testů v Jerezu před návratem domů.

I tak samozřejmě došlo k měření časů, první den byl nejlepší čas Jaspera 1.49.2 (21 kol), druhý den bylo zlepšení na 1.46.9 (45 kol) a třetí den testu se několikrát dostal i na čas 1.45.7 (49 kol). Celkem tedy 460 najetých kilometrů. „Začátek práce na motocyklu se mi moc líbí. První den testu jsem měl nepříjemný pád, který nás trochu zbrzdil, ale tým zapracoval a motocykl se začíná zlepšovat každým výjezdem na trať, což je vidět na postupném zlepšování časů. Musíme ještě zapracovat na dalších věcech, jako je elektronika a rychlořazení, a doufám, že uděláme další pokrok,“ uvedl nadšený Iwema.

Trubkový rám zaznamenal před testem několik úprav, které se ukázaly jako správné, a tým nemusel přistoupit k výměně za nový se silnějšími trubkami.

Pérování Ohlins se jasně zlepšuje, je to také nová zkušenost, protože ústeckoorlický tým v minulosti jezdil s pérováním od WP. Tým MOTO FGR se úspěšně sehrává a vypadá to, že se podařilo sehnat dobrou partu, která tomuto projektu od začátku věří. „Byly to absolutně první testy úplně syrové motorky. Pan Petráček jako spolukonstruktér a šéftechnik Igor Králík pracují úplně fantasticky a opravdu věříme, že motocykl FGR posuneme vpřed. Máme také super pokroky v brzdném účinku a stabilitě motorky. Rozhodně jsme rádi, že motocykl funguje jako celek, byť máme zatím o pět koní méně oproti kitové verzi,“ zakončil manažer týmu Josef Kubíček.

(fgr)