Před několika dny se na trati vedoucí na Andrlův chlum konal 21. ročník Mezinárodní šestidenní minikár. Tento závod pořádal DCT Český Krumlov a MT Mimoň v Autoklubu České republiky. „Vedle mistrovství České republiky ve slalomu minikár je tento podnik druhým vrcholem sezony,“ poznamenala ředitelka „Šestidenní“ Petra Švajdová. Kromě soutěže jednotlivců se konala také soutěž družstev, dvojic a dvoudenní závody mechaniků.

Pořadatelé si vybrali za místo konání ústecký Andrlák z prostého důvodu. „Je to jediný kopec se zázemím, kde se dá podnik takového rozsahu organizovat,“ konstatovala Švaj〜dová a pokračovala: „S pořádáním nám pomohl také ústecký Autoklub.“ Mezinárodní šestidenní minikár je složená ze šesti samostatných závodů ve slalomu minikár, v letošním ročníku pořadatelé do podniku zařadili i dva vložené závody. „Jeden se jel ´O pohár starosty Ústí nad Orlicí´ a vítězi předávali cenu ústečtí místostarostové Luboš Bäuchel a Zdeněk Ešpandr. Druhý vložený závod byl ´O pohár autoklubu Ústí´, který věnoval Miroslav Urban,“ vysvětlila ředitelka podniku.

Na startu se sešlo 47 závodníků v šesti věkových kategoriích. Nejmladšímu jezdci byly čtyři roky, nejstaršímu jezdci 50 let. „Horní věková hranice nejstarší kategorie je 99 let. Říkáme, že minikáry jsou sport pro děti od 4 let s věkově neomezenou hranicí,“ podotkla Švajdová. Minikáry jsou bezmotorový sport, jezdí se z kopce dolů. Na trati jsou postaveny tři slalomové úseky, kterými musí závodníci projet. Za shození jedné slalomové bójky se k výslednému času připočítávají dvě vteřiny, za neprojetí dané trati je jezdec z jízdy diskvalifikován. Kromě slalomu se jezdí také sjezd motokár.

„Během šesti dnů jsme čtyřikrát startovali od chaty Hvězda k ´Zabitému´, jezdci tak absolvovali 400 metrů,“ podotkla Petra Švajdová a dodala: „Dvakrát se startovalo atypicky, od pomníčku vedle chaty Hvězda.“ Jedenadvacátý ročník Mezinárodní šestidenní minikár je unikátní. „Jezdci si zajišťovali chod trati, slalomových úseků, administrativu a vyhlášení výsledků. Na zdárném průběhu závodů se kromě nich podílel také jejich doprovod. Tyto závody si jezdci prostě uspořádali sami, což je novinka,“ dodala Švajdová.

Výsledky závodníků z Ústeckoorlicka – 1. závod, kategorie M3: 1. Michal Voleský (M+T MK Ustí n. O), 2. David Kozlanský, 4. Michal Kozlanský (Autoklub Ústí n. O.). Kategorie M4: 3. Tomáš Voleský (M+T MK Ústí n. O.). 2. závod – kategorie M3: 1. Michal Voleský, 2. David Kozlanský, 4. Michal Kozlanský. Kategorie M4: 5. Tomáš Voleský. 3. závod – kategorie M3: 1. Michal Voleský, 2. Michal Kozlanský, 3. David Kozlanský. Kategorie M4: 1. Tomáš Voleský. 4. závod - kategorie M3: 1. Michal Voleský, 2. Michal Kozlanský, 4. David Kozlanský. Kategorie M4: 2. Tomáš Voleský. 5. závod – kategorie M3: 1. Michal Voleský, 2. David Kozlanský, 5. Michal Kozlanský. Kategorie M4: 1. Tomáš Voleský. 6. závodkategorie M3: 1. Michal Kozlanský, 2. Michal Voleský, 3. David Kozlanský. Kategorie M4: 1. Tomáš Voleský.

Celkové výsledky – kategorie M3: 1. Michal Voleský, 2. David Kozlanský, 3. Michal Kozlanský. Kategorie M4: 1. Tomáš Voleský.

O pohár starosty Ústí nad Orlicí (určen jezdci s nejvyrovnanějším výkonem ve dvou závodních jízdách): Dalibor Dufek (MK Ateso Jablonec n. N.) – rozdíl mezi jízdami 0,01 vteřiny.

O pohár Autoklubu Ústí nad Orlicí (určeny vítězům jednotlivých kategorií) – M1 (4 až 8 let): Vojtěch Burian (Vladimír Burian Šonov). M2 (do 12 let): Antonín Bohačík (MB Mariánské Údolí). M3 (do 16 let): Michal Kozlanský (AK Ústí n. O.). M3D (dívky do 18 let): Barbora Hippíková (MT Folimanka Praha). M4 (chlapci do 21 let, dívky do 99 let): Jan Foerster (MK Ateso Jablonec n. N.). M5 (do 99 let): David Cepák (DCT Český Krumlov).

1. ročník dvoudenních závodů mechaniků: 1. Vlastimil Bohačík, 2. Milan Voleský, 3. Pavel Bína.

Soutěž družstev: 1. družstvo východních Čech (V. Burian, M. Voleský, T. Voleský, P. Uhlíř).