Od prvních rozjezdů bylo jasné, že budou patřit k favoritům závodu. LUKÁŠ MOHAUPT (na snímku vpravo) nakonec se svou Hondu 450 4T projel cílem jako třetí.

Před závodem ve Studeném jste měli možnost odjet dva tréninkové závody, dají se tratě na tréninku porovnat s tou ve Studeném?

Nedá se to vůbec srovnávat, ve Studeném byla bezvadně připravená rychlá trať. Konečně to mělo něco společného s motoskijöringem. Protože bylo málo sněhu, tak trať na tréninkových závodech byla samé bahno a lyžař to měl strašně těžké. Ve Studeném mohl lyžař ukázat co umí a záleželo to na nás.

Chcete tedy říci, že lyžař mohl být naprosto „vysmátý“ a všechno bylo na vás?

To určitě ne, ale rozhodně to mají jednodušší než v těch tréninkových závodech. To bylo vážně hrozné.

Skončili jste v závodě třetí, jste s tímto umístěním spokojen?

Všechno šlo podle plánu. První jízdu jsme měli v rozjížďce Sládka s Čížkem (úřadující mistři republiky, pozn. autora), jezdili jsme za nimi a krásně jsme se jich drželi. V dalších rozjížďkách měli obrovský náskok, tak jsme věděli, že když odstartujeme dobře a pojedeme to samé, co v rozjížďkách, tak by to mohlo jít. Patřili jsme k rychlým posádkám, takže to bylo super.

Na pětimetrovém laně za Lukášem Mohauptem jezdí VÁCLAV HOTOVÝ (na snímku vlevo), který se věnuje přes sezonu sajdkárkrosu, kde dělá spolujezdce.

Lukáš Mohaupt říkal, že jste to měli v závodě „lehké“, jak to vidíte?

Bylo to jednodušší v tom, že nám lyže výborně jely, ale na druhou stranu jsme museli řidiči pomáhat, aby mu neujížděla motorka v zatáčkách. To bylo svým způsobem hodně náročné na pozornost.

Jak vlastně probíhá váš trénink?

Připravuji se celý rok, přes sezonu jezdím jako spolujezdec na sajdkáře, takže fyzičku potřebuji, jinak trochu běhám a cvičím.

Co byste doporučil těm, kteří by si chtěli závody v motoskijöringu na postu lyžaře vyzkoušet?

Než se člověk postaví za motorku, tak bych doporučoval hlavně jezdit hodně na sjezdovkách. Hledat co největší kopce a jezdit bez přestávek.