V jindy poklidné vesnici bylo o uplynulém víkendu pořádně rušno. Dvoudenní závody automobilů do vrchu přilákaly celých patnáct tisícovek fanoušků.

Traťový rekord v nedohlednu

Přes obavy pořadatelů z K plus K motorsport vyšlo počasí na jedničku s hvězdičkou. A i když se traťový rekord na piloty závodních speciálů díval z uctivé vzdálenosti, Karel Kubů, ředitel závodu, této skutečnosti nelitoval: „Závody proběhly za ideálních klimatických podmínek, což je asi to nejpodstatnější. Obsazení bylo velmi dobré ze strany ´plechových aut´, chyběly ale některé elitní formule. Nepřijel Dušan Nevěřil, ten dal přednost okruhu v Mostu. Tím pádem traťový rekord ohrožen nebyl, nejlepší jezdci za ním zaostali přibližně o šest a půl sekundy, to je docela dost.“

Návštěva Laudonu podle slov Kubů nebyla daleko od té loňské, více lidí si na albrechtické závodiště našlo cestu v neděli, sobotní den nabídl v okolí celou řadu dalších zajímavých akcí. „Loni to bylo přesně opačně, asi proto, že přes noc zapršelo. Tentokrát přišlo méně lidí v sobotu, v okolí bylo množství dalších podniků, pro lidi bylo jednodušší zůstat doma,“ všiml si rozdílu ředitel závodu. Jak dále uvedl, připravený doprovodný program se setkal s ohlasem a jeho zařazení bylo určitě na místě: „Je to obrovské plus, motoristický sport je obyčejně zábavou pro tatínky, kdežto v tuhle chvíly tam chodily rodiny s dětmi, pro ně byly připraveny další atrakce. Noční doprovodná show je také dobrá věc, co jinak s načatým večerem?“

Hobby sport bez problémů

Laudonská trať, na níž byly před letošním závodem pokryty celkem tři úseky novým asfaltem, nepřinesla během dvou měřených ostrých jízd výraznějších překvapení. A co je potěšující, až na několik pomačkaných plechů nemusel pořadatelský tým řešit ani vážnější nehody jezdců. Úspěšně vyšel také závod v amatérské kategorii Hobby sport, v ní mohli startovat řidiči, kteří chtěli své domácí miláčky poměřit s vozy profesionálů. „Pro ty kluky je to obrovská motivace, jelo jich asi pětadvacet a k vidění byla i pěkná auta, co třeba v minulosti jezdila na kopcích mistrovství republiky, octavie, starší bavorák a další. A nebyla vůbec špatná,“ připustil ještě na závěr Karel Kubů z K plus K Motorsport.

JAN POKORNÝ