Burácející motory, vůně spálených gum, naleštěné závodní speciály, jezdci v nehořlavých kombinézách a davy návštěvníků.
Tak nějak to o víkendu vypadalo na kopci Laudon nedaleko Lanškrouna. Konal se zde závěrečný díl seriálu mezinárodního mistrovství České republiky soudobých automobilů, mistrovství ČR soudobých automobilů, mistrovství ČR historických automobilů, Českomoravský pohár a mistrovství střední Evropy Liqui Moly Berg Cup.

Přesto, že pořadatelé avizovali, že se na trať bude moci vydat jen sto dvacet závodníků, nakonec se jich objevilo 135. Ředitel závodu, Aleš Kárný vysvětlil, proč tomu tak bylo: „V původním plánu jsme měli sto dvacet závodníků. Vzhledem k tomu, že část závodníků byla z mezinárodního mistrovství České republiky, tak jsme počítali s určitým počtem. Vzhledem ke zkušenostem a vzhledem k počtu přihlášených na minulém závodě toho mezinárodního mistrovství jsme počítali se 30, maximálně 35 jezdci, ale nakonec se jich přihlásilo 46 a to je ten rozdíl, který nám přesáhl 120, původně zamýšlených startujících.“ Pořadatelé také museli přistoupit ke kroku, který se v závodech do vrchu nevidí příliš často, museli některé přihlášky zrušit. Jezdci, který se účastnili seriálu mezinárodního mistrovství ČR odstartovali všichni, ovšem jezdci, kteří se přihlásili do Liqui Moly Berg Cupu, jich bylo odmítnuto podle Aleše Kárného mnoho.

Pořadatelům v sobotu příliš nepřálo ani počasí, čímž se závod oproti plánu protáhl. „Prakticky celou sobotu pršelo, takže bylo velké množství havárií, což samozřejmě pořadatelé neovlivní, takže i když to nebyly žádné velké havárie, tak vyproštění vozidel a následný úklid trval nějaký čas, až se ten program natáhl. Nechtěli jsme zrušit trénink a ani závodní jízdy, tak se jezdilo od rána od 8 až do večera do 19 hodin. Nicméně se to podařilo zvládnout,“ přiblížil Kárný.

Divácká kulisa, která je nedílnou součástí takovýchto podniků, nemohla na Laudonu chybět. V sobotu byla sice kvůli nepříznivému počasí slabší, zato v neděli se to podle Kárného vynahradilo. Na druhý den zavítalo nečekané množství fandů, kteří obsadili stráně mezi prvními zatáčkami do posledního místa.

Podle ohlasů jezdců a diváků, kteří se závodu zúčastnili, se závody opravdu vydařily. Aleš Kárný dodal: „AMK Laudon takto velké závody pořádal poprvé, protože v loni se pořádal pouze seriál KW Berg trophy, který se letos jmenuje Liqui Moly Berg Cup, tak to byla jen taková předpremiéra a letos poprvé to bylo pořádáno i s mezinárodním mistrovstvím české republiky. Na to, že se to takto pořádalo poprvé, tak to dopadlo velmi dobře i přes komplikace s počasím.“

Mezi jezdci v kategorii E2/C–1400 po oba dny zvítězil Jan Čermák, který pochází z Ústí nad Orlicí a startuje za tým SVC Náchod. Na trať dlouhou 4000 metrů se vydal úplně poprvé s otevřenou formulí Radical SR–4. „Sobota byla ztížená tím, že pro formulová auta pořád pršelo, takže jsme měli den hodně těžký, ale i tak jsem svou kategorii vyhrál a neděle se jela na suchu, bez větších problémů a bylo to opravdu pěkné. Jel jsme s tímhle typem auta úplně poprvé, ale myslím si, že jsem si s touhle formulovou koncepcí poradil slušně, “ zhodnotil svůj výkon Jan Čermák.

Mezinárodním mistrem České republiky se v absolutním pořadí stal Milan Svoboda před Dušanem Nevěřilem a Otakarem Krámským.