V Zolderu o uplynulém víkendu odjeli se svým kolegou Maxem Nillsonem velmi dobře kvalifikační závod. Do hlavního ale už neodstartovali. Opět kvůli technické závadě.

Na druhém závodě FIA GT1 v Zolderu jste neodstartovali do hlavního závodu? Co se stalo?

V podstatě ještě nevíme, co se s autem stalo, ale pravděpodobně nefunguje olejové čerpadlo, takže jsme v motoru neměli vůbec olej. Nepřišlo se na to, z jakého důvodu tam není. A bez oleje se dá jen těžko jezdit… Do závodu jsme tedy vůbec neodstartovali.

Kvalifikaci jste ale odjeli s velmi dobrým umístěním, je to tak?

V kvalifikačním závodě jsme byli osmí, což bylo super, protože jsme do toho hlavního měli jít ze skvělého místa. To by bylo super, ale bohužel po warm-upu, který byl v neděli ráno, to začalo trochu zlobit. Tak se celé auto prozkoumalo a mechanici zjistili, že se s tím nedá už dál jet. Hlavně by se to nestihlo vyměnit, protože olejové čerpadlo je v motoru, a ten by se musel celý rozebrat. Na to už nebyl bohužel čas.

Máte tedy nějaké zprávy, zda bude auto do dalšího závodu, který se jede 5. května v Algarve, připravené?

Především nemám ještě zprávy, zda další závod pojedu.

Jak to?

Je jasné, že bych jel hrozně rád. Pravděpodobně pojedu, ale ještě stále to nevím na 100 procent. Ale měl bych jet.

Jak tedy vypadá vaše budoucnost u švýcarského týmu?

Určitě bych mohl odjet evropskou část, to jsou ještě čtyři závody. Potom se jedou tři závody v Číně, Brazílii a Argentině, a to v tuhle chvíli není vůbec jasné.

Mohl byste trochu přiblížit trať v Zolderu?

Je to hodně stará trať. Myslím, že do roku 1984 se tam jezdily závody Formule 1. Je vidět, že se na ní podepsal zub času. Je tam jen jedna velká tribuna na začátku trati. Jinak tam jsou jen náspy jako například v Brně. Ale bylo tam strašně moc lidí, takže atmosféra byla úžasná.
Trať byla na předjíždění hodně úzká, takže kdo měl špatně odjetou kvalifikaci, musel už jen čekat, kdo před ním odpadne, protože tam jsou na předjíždění maximálně dvě místa. Jinak je trať hodně rychlá a strašně moc se mi líbila. Na jedné trati jsou vlastně všechny typy zatáček, pomalé, rychlé. Prostě se mi vážně líbila.

Pokud by se tedy zázemí srovnalo s tím v Abu Dhabí, které jste si chválil, tak se dá říci, že to je „nebe a dudy“?

To se snad ani nedá srovnat. Abu Dhabí je nejmodernější trať na světě a Zolder je o něco málo lepší než Most. Tou atmosférou se to ale naprosto vyrovnalo.

Rok jste za volantem závodního speciálu neseděl. Premiéra v Abu Dhabí, o víkendu vlastně druhý závod. Jak se cítíte? Dá se říci, že už se s autem sžíváte?

Už to je dobré. Už i časy odpovídaly. Na srovnatelná auta už jsem skoro nic neztrácel, takže to bylo super. Už to není takové, že bych měl z auta takový respekt jako v Abu Dhabí. Mohl jsem se do toho opřít naplno. Časy se už přibližovaly nejlepším. Určitě jsem si na auto zvykl, ale rozhodně to chce ještě nějaké testy. Po dvou závodech, když v tom autě člověk neseděl, říkat, že jsem si na něho už zvykl, je celkem odvážné. Ale myslím, že si na to navykám celkem rychle.

O vašem dědečkovi je známé, že je vaším snad největším fandou. Jak prožívá váš návrat na závody?

(smích) Děda to prožívá snad stokrát více než já! Nevím, jaké slovo použít, aby to vystihlo to, jak to prožívá (smích). Určitě to prožívá více než já. Je to ale těžké, když nemůže být člověk přímo na místě. Ale on všechno sleduje.Na to, že mu je 75 let, tak sleduje live-timing na internetu, sleduje televizi, kterou mají GT. Je určitě hodně aktivní. Když se něco nepovede, tak je taky naštvaný, někdy až moc (smích). Určitě to ale beru.

Takže se dá říci, že když uděláte někde v závodě nějakou chybu, tak on je tím prvním, kdo vám po návratu domů vyčiní?

To rozhodě (smích)!