Renovace a instalace drah přišla na milion sto tisíc korun. Z této částky přispělo město částkou 400 tisíc korun a zbytek dodala Tělovýchovná jednota Lokomotiva Česká Třebová.

„Napřed se musely rozebrat staré dráhy a původní zařízení a pak přijela firma, která to za dva týdny dala dohromady. Celkem byla kuželka zavřená měsíc,“ řekl jeden z členů výkonného výboru oddílu kuželek Lokomotiva Česká Třebová Karel Zubalík. Kromě zástupců oddílu kuželek, Lokomotivy a zástupců města v čele se starostou Jaroslavem Zedníkem se slavnostního zahájení provozu zúčastnil i předseda krajského kuželkářského svazu Pardubice Jiří John a zároveň člen výboru českotřebovského kuželkářského oddílu.

„Stávající instalované zařízení je zařízení špičkové kvality. Jedná se o segmentové dráhy, takže ta změna ze saduritu je poměrně výrazná. Jedná se o něco podobného, jako když se v osmdesátých let minulého století přecházelo z drah asfaltových právě na sadurit,“ vysvětlil změnu Jiří John a podotkl, že takto kvalitní dráhy jsou v Pardubickém kraji dvě. Kromě České Třebové ještě v Přelouči. V České republice jich je okolo dvanácti.

„Jsem rád, že něco takového ve městě vzniklo, už jen proto, že takto kvalitní kuželna je v současné době v Pardubickém kraji jediná, i když jsem se dozvěděl, že podobná bude i v Přelouči,“ poznamenal starosta města Jaroslav Zedník a dodal: „Potkaly se tu dvě důležité věci: za prvé oddíl kuželek je ze sportovního hlediska nejúspěšnějším oddílem v České Třebové. Druhá věc je, že byla dobrá komunikace mezi Lokomotivou a městem, že se peníze na akci sehnaly. Město poskytlo na 400 tisíc, zbytek půjčila Lokomotiva. Myslím si, že i městu se peníze dávají lehčeji, když ví, že ten, kdo to pak spravuje, se na tom finančně podílí a tím je tady ta záruka, že to tu bude fungovat.“