VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Janák bojuje i ve druhém podniku GT1

Ústí n. O. – Po nepříliš vydařeném startu na mistrovství světa v Abu Dhabí seJiří Janákv pátekznovu posadil za volant závodního speciálu Lamborghini Murciélago 670 R–SV se šesti sty koňmi pod kapotou.

9.4.2011
SDÍLEJ:

Na trať v Zolderu, která měří přes čtyři kilometry, se vydal Janák s Lamborghini už v pátek, samotný závod proběhne v neděliFoto: archiv J. Janáka

Trať ve Spojených arabských emirátech nyní vystřídá ve druhém podniku FIA GT1 belgický okruh v Zoldenu. Vozy do závodu odstartujív nedělive 14.45 hodin. Janák před odjezdem do Belgie zhodnotil mistrovství světa v Abu Dhabí.

Ve Spojených arabských emirátech jste nedopadli příliš dobře, co se stalo a jak to všechno vlastně probíhalo?

V prvním závodě jsme skončili na dvanáctém místě, což nebylo zase až tak špatné, ale druhý závod už jsme nedojeli. Jako první jel kolega Nielsen, měl někde nějaký problém a zřejmě po nějakém kontaktu s jiným vozem hned po startu se povolil zadní difuzor. Když jsem potom vlezl do auta já, tak se mi asi po pěti kolech ulomil už úplně. Celá pravá zadní část spadla na zem, takže defekt a s tím autem už se opravdu nedalo v závodě pokračovat. Takže jsem to musel odstavit a skončili jsme. To bylo takové neslavné, ale jinak to tam bylo super!

Vy jste za volantem závodního speciálu neseděl přes rok. Jaký pocit jste po takové době měl?

Byla to celkem síla (smích). Byla tam ta roční pauza a to je hrozné. Když člověk z ničeho sedne najednou do mistrovství světa mezi takové jezdce co tam byli, tak to není jednoduché. Člověk má sice už něco odjezděného, ale ta pauza byla strašná. Řekl bych ale, že jsem si celkem rychle zvykl, protože už ve druhém tréninku se mi dařilo zajíždět lepší časy než týmový kolega. Musíme ale pořád jezdit a testovat, pokud chceme dále jezdit. Není to takové, že by člověk skočil do auta a hned letěl jako blázen.

Nemůžeme ale říci, že jste zapomněl řídit závodní auta?

To určitě ne. Ono to auto je poměrně jednoduché na ovládání, není to nic hrozného. Dalo by se říci, že to je trochu podobné tomu Porsche, co jsem jezdil dříve. Má to jen více koní. Charakteristikou, co se týká podvozku a převodovky, tak je to hodně podobné.

Překvapila vás nějakým způsobem trať v Abu Dhabí? Říkal jste, že jste na ni nikdy nejel.

V testování jsem najel asi čtyřicet kol a potom jsem jel volný trénink, překvalifikaci, kvalifikaci a polovinu celého prvního závodu a ve druhém už jen tu trochu. Myslím ale, že jsem toho najezdil hodně. Ze začátku jsem si říkal, že ta trať je hrozná. Nevěděl jsem, jak se to naučím. Na mapce jsem si sice říkal, že to je celkem jednoduché, ale na „papíře“ člověk nevidí převýšení a ve skutečnosti jsou „slepé“ zatáčky, do kterých není vidět a tak. Takže na začátku jsem si říkal, že to bude hrůza, ale čím více kol jsem odjel, tak mi trať stále více a více přirůstala k srdci a odjížděl jsem s tím, že se stala jednou z mých nejoblíbenějších. Opravdu, je skvělá a nádherná! Říká se, je to nejmodernější okruh na světě a já si myslím, že to je pravda. Na 99% tratí funguje, když je nějaké nebezpečí, tak to traťoví pořadatelé signalizují pomocí vlajek. Tam nic takového není, tam je všechno elektronické. Všude samá elektronika, prostě moderní trať. Všude jsou obrovské únikové zóny, neexistuje žádný kačírek. Všude je jen asfalt. Je to vážně bomba. Myslím, že se tahle trať nedá srovnat s žádným jiným okruhem.

Ještě stále není jasné, zda bude vaše působení v týmu Swiss Racing celoroční. Nyní už je ale jasné, že se určitě objevíte na startu druhého podniku GT1 v Zolderu. S jakým cílem pojedete?

Nejdůležitější pro mě bude, abych se dokázal zrychlit a na vůz si zase o něco více navyknout. S inženýrem jsme se domluvili na několika technických úpravách, sám jsem zvědavý, co z toho bude. Samozřejmě ideální by bylo všechny možnosti zkoumat v rámci testování, to už teď ale logicky není možné. Vzhledem k tomu, že naše spolupráce se dohodla „za pět dvanáct“, jsme ošizeni o tuto možnost. Nicméně si velice cením, že navzdory tomu pan Welti o mé další působení v jeho týmu jeví takový zájem. Stejně tak jsem vděčný i svým donorům, kteří rovněž situaci dobře znají a i tak se mě rozhodli podporovat. Zatím sice jdeme krůček po krůčku, od závodu k závodu, ale věřím, že vše se brzy rozhodne.

Autor: Hana Hlavová

9.4.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Richard Andrle Sylor

V parlamentu skončil, ale dál usiluje o blahořečení Elišky Přemyslovny

Nominujte nejúspěšnější sportovce

Ústí nad Orlicí - Orlické sportovní sdružení okresu Ústí nad Orlicí, z.s. ve spolupráci s Orlickým deníkem, marketingovou agenturou Sport Action s.r.o. a městem Ústí nad Orlicí vyhlašují již 49. ročník ankety „Nejúspěšnější sportovec okresu Ústí nad Orlicí za rok 2017.“

Do Lanškrouna míří národní cena

Lanškroun - Základní škola Aloise Jiráska v Lanškrouně se pyšní Národní cenou za etwinningový projekt II. stupně ZŠ. Vyhrála ji za projekt Pravdivé příběhy druhé světové války, který žáci a učitelé realizovali společně s partnerskou školou SP9 z polského Dzierzoniówa.

Opilý muž demoloval byt, házel věci z okna a pořezal se na zadku

Pardubický kraj /LINKA 112 - KRÁTKÉ ZPRÁVY/ - Pořádné pozdvižení způsobil ve středu pár minut před sedmnáctou hodinou muž ve Fibichově ulici v Chrudimi. Z okna svého bytu vyhodil ven na chodník židličku a několik lahví.

Volby s kulisou nablýskaných vozů

Vysoké Mýto - Odhlasovat a vybrat si nové auto. Tuto netradiční kombinaci nabízela volební místnost v prodejně vozidel Ford na Choceňském předměstí ve Vysokém Mýtě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení