Ze stěžování a nadávání na České dráhy se v posledních letech stal národní sport. Kdo nezažil situaci, kdy dorazí na vlakové nádraží a informační tabule mu ukazují 120 minut zpoždění, jako by snad ani nebyl. Šílíte při takové představte? Věřte, může být hůř. Například když vyrazíte s ČSAD po Orlickoústecku.

Autobusy zde sice možná nemají zpoždění, za to v desítkách případů nejezdí vůbec. Mnozí cestující, kteří na svůj pravidelný spoj z práce čekají, se tak zkrátka nedočkají.

Psali jsme:

ČSAD chybí zaměstnanci, kteří jsou podle vedení firmy nemocní nebo v karanténě. Odbory, ale i zaměstnanci, se kterými redakce Deníku hovořila, vidí příčinu jinde.
Krize v autobusové dopravě pokračuje. Víme, které spoje dnes nevyjedou

Na příčinách kritického nedostatku šoféru se ředitelství společnosti, odbory ani řidiči neshodují. Ale pro veřejnost není podstatné, zda je důvodem neodjetého spoje vysoká nemocnost nebo špatná personální politika. Ke zvládnutí situace, kdy zmrzlí stojí na zastávce, potřebují jediné – informace, respektive odpovědi na otázky: jak dlouho tu budeme tvrdnout a z jakého důvodu.

Řádně a kvalitně informovat se ale ČSAD ani OREDU, které dopravu v regionu zajišťuje, skutečně nedaří. Kraj sice slíbil zlepšení, v pátek však opět více než desítka spojů zkrátka nepojede.

A tak se lidé, jež cestují například z Horních Heřmanic do Králík, večer svého spoje opět nedočkají. S nadsázkou by se tak chtělo říci, že pokud nemají zrovna internetové připojení, čekají na zastávce… doteď.

Kdo by kdy řekl, že budeme rádi za České dráhy, že?