„Konec masopustu je spolu s Kočkou na kolejích jednou z mých nejoblíbenějších Topolových her. A je to jistě také jeho hra vrcholná. Topol patří mezi nejlepší české dramatiky - a v této hře rozvíjí téma kolektivizace, které Břéťa Rychlík uchopil s imaginací jemu vlastní," říká ke hře Josef Kopecký, ředitel Kulturního centra.

Hra je v sezóně jaro 2017 jediným dramaturgickým vybočením v abonentním cyklu, který je jinak složen z konverzačních komedií. Že je to ale inscenace velmi zdařilá, dokazuje množství recenzí v tisku, které o hře mluví v superlativech: „Pardubický Konec masopustu dokázal na jeviště zdařile převést krásu Topolových slov. Jedná se o inscenaci, která svým významem přesahuje obvyklý repertoár oblastního divadla." Psalo se například v Deníku.

Dějištěm Topolovy hry je česká vesnice někdy na začátku šedesátých let minulého století, kdy pomalu končí kolektivizace venkova. Posledním sedlákem ve vesnici je František Král, který se odmítl vzdát svého lánu půdy. Ctí tradice a hodnoty svého otce a věří, že ve svých dětech nalezne pokračovatele. Musí ovšem čelit velkému nátlaku, jenž se v období masopustu, kdy je vše dovoleno, stupňuje.

Otisky Veroniky Bromové

V úterý 18. dubna proběhne ve výstavní síni Kulturního centra vernisáž netradiční výstavy. Veronika Bromová totiž představí „otisky".

„Výstava, na kterou srdečně zveme, ještě stále vzniká. A v tomto okamžiku vlastně víme jenom to, že hlavním tématem budou otisky. A to včetně otisků těla samotné autorky," přibližuje koncept nové výstavy Josef Kopecký, ředitel Kulturního centra.

Veronika Bromová, která proslula mnoha svými zcela odlišnými projekty, je umělkyně, fotografka, vysokoškolská pedagožka, realizátorka prostorových instalací, kreseb a performancí, které vždy provokují k diskusím. Co konkrétně ve výstavní síni vznikne, to v tomto okamžiku neví ani sama autorka. Instalace totiž vznikne až na místě. Zda otisky ozdobí pouze plátna - či i stěny výstavní síně, to se nechte překvapit. Vernisáž začne v 17 hodin.