Až do 50. let organizovaly městskou hromadnou dopravu v Pardubicích hlavně soukromé subjekty. V roce 1950 vznikl Dopravní komunální podnik, založený především kvůli vytvoření sítě trolejbusové dopravy
Zdroj: DPMP
Vozy typu Škoda 8Tr jezdily v Pardubicích v letech 1957–1973. Dopravní podnik má dnes vevlastnictví historický vůz tohoto typu (od r. 2017 pojízdný), který však dříve jezdil v Praze. Na snímkuje vůz č. 133 na lince 1, jak přejíždí most Rudé armády (dnes P
Zdroj: DPMP
Zdroj: DPMP
Nejnovější Škoda 32Tr SOR, kterou má DP ve své flotile od roku 2019
Zdroj: DPMP
Trolejbus vyjíždí z točny v Pardubičkách, 70. či 80. léta. V pozadí je budova Tesly, dnes Foxconnu. V těchto místech začíná trať na zastávku Zámeček, zprovozněná vloni. Vůz 9Tr na fotce dojezdil v roce 1986, v Pardubicích ovšem dnes jezdí dva historické v
Zdroj: DPMP
V sobotu 22. ledna 2022 tomu bude přesně 70 let od chvíle, kdy v Pardubicích poprvé vyjely trolejbusy podle jízdního řádu. Pojďte si s námi toto výročí připomenout.
Zdroj: DPMP
V sobotu 22. ledna 2022 tomu bude přesně 70 let od chvíle, kdy v Pardubicích poprvé vyjely trolejbusy podle jízdního řádu. Pojďte si s námi toto výročí připomenout.
Zdroj: DPMP
V letošním roce si připomínáme 70 let zahájení trolejbusové dopravy v Pardubicích.22. ledna 1952 vyjely na linku č. 3 poprvé trolejbusy podle jízdního řádu
Zdroj: DPMP
Na 14. května 2022 chystá DPMP a.s. Den otevřených dveří
Zdroj: DPMP
Až do 50. let organizovaly městskou hromadnou dopravu v Pardubicích hlavně soukromé subjekty. V roce 1950 vznikl Dopravní komunální podnik, založený především kvůli vytvoření sítě trolejbusové dopravy
Zdroj: DPMP
Všech 6 trolejbusů typového označení Škoda 7Tr se nejprve seřadilo na Stalinově třídě (dnes třída Míru), aby po přestřižení pásky vyrazily za nepříznivého počasí do Bohdanče. Silnice byly zaváté sněhem, došlo k menším kolizím. 22. ledna 1952 pak vyjely na
Zdroj: DPMP
Všech 6 trolejbusů typového označení Škoda 7Tr se nejprve seřadilo na Stalinově třídě (dnes třída Míru).
Zdroj: DPMP
Až do 50. let organizovaly městskou hromadnou dopravu v Pardubicích hlavně soukromé subjekty. V roce 1950 vznikl Dopravní komunální podnik, založený především kvůli vytvoření sítě trolejbusové dopravy
Zdroj: DPMP
V roce 2017 s trolejbusy Škoda 26Tr Solaris.
Zdroj: DPMP
Náměstí Osvobození (dnes náměstí Republiky) v roce 1960 s trolejbusy Škoda 8T
Zdroj: DPMP
Stavba trolejí a úpravy cest probíhaly přes mnohé problémy rychlým tempem, už v prosinci 1951 začaly zkušební jízdy mezi Semtínem a Bohdančí a v neděli 20. ledna 1952 v 11 hodin mohli pardubičtí občané přihlížet slavnostnímu zahájení městské trolejbusové
Zdroj: DPMP
Stavba trolejí a úpravy cest probíhaly přes mnohé problémy rychlým tempem, už v prosinci 1951 začaly zkušební jízdy mezi Semtínem a Bohdančí a v neděli 20. ledna 1952 v 11 hodin mohli pardubičtí občané přihlížet slavnostnímu zahájení městské trolejbusové
Zdroj: DPMP
Fotografie z roku 1964 trolejbusů Škoda 7Tr před budovou hl. nádraží v Pardubicíc
Zdroj: DPMP