Ve vzdělávacím programu JA Studentská firma se od září učí podnikavosti – za pololetí stihli založit reálnou společnost, řídí její finance, propagaci i obchod. Nyní mladí byznysmeni dosáhli dalšího úspěchu. Logo a promo video jejich studentské firmy odborníci zvolili za nejlepší v regionu.

Na druhém místě v soutěži JA Top Logo skončili studenti ze Střední školy technické ve Vysokém Mýtě s firmou EcoÉro na výrobu malých sportovních letadel šetrných k životnímu prostředí, třetí příčku obsadili podnikavci z Obchodní akademie a Střední odborné školy cestovního ruchu v Chocni, kteří založili firmu GrowGuide pro poskytování vzdělání v oborech informatiky, matematiky a ekonomických předmětů.

Úkolem studentů bylo graficky ztvárnit logo své firmy a natočit krátké reklamní video o produktu či službě, kterou nabízí. „Soutěž JA Top Logo je oblíbeným zpestřením celoročního vzdělávacího programu JA Studentská firma pro středoškoláky od 15 do 19 let. Díky programu studenti zažívají všechna úskalí opravdového byznysu. Přímo v praxi přivykají týmové spolupráci, zodpovědnosti a dalším dovednostem, které si žádá pracovní trh. Cílem soutěže JA Top Logo je seznámit studenty se základy marketingu – aby pochopili náležitosti chytlavého loga firmy a přemýšleli, jak ideálně oslovit svou cílovou skupinu ve 30sekundovém spotu,“ popsal Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, jejíž programy na podporu podnikavosti v současnosti využívají tisíce českých škol.

Michal Martinek a Zdeněk Fryml.
Jasankáři z Orlických hor dobývají svět: přes Elbrus, drsný sever až po Bolívii

Do čtvrtého ročníku dvoukolové soutěže JA Top Logo se přihlásilo celkem 195 studentských týmů z celé České republiky, což je meziroční nárůst o 38 procent. Nejprve se studentské firmy poměřily v rámci kraje. Nyní čeká regionální vítěze národní finále (6. února) v renomované reklamní agentuře McCANN Prague. „Školní rok 2023/24 dal vzniknout celkem 336 novým JA Studentským firmám a z nich téměř dvě třetiny využily možnosti soutěžit v JA Top Logo. Hodně studentských týmů má ve svých řadách členy se zájmem o grafický design a tvorbu videí, pro které je soutěž příležitostí, jak vyniknout a získat zpětnou vazbu od odborníků z praxe. Kromě nabitých zkušeností budou všichni finalisté a jejich pedagogové odměněni cenami partnerů soutěže,“ uvedl Martin Smrž.

První kolo JA Top Logo se uskutečnilo pod záštitou vedoucího odboru školství a kultury Krajského úřadu Pardubického kraje Martina Kisse a s pomocí profesionálů z místních firem a institucí v rolích porotců. „Do soutěže se zapojily desítky dobrovolných mentorů, kteří poskytli studentům svá hodnocení, co se jim povedlo a co by mohli naopak ještě zlepšit. Novinkou letošního ročníku byla navíc kategorie Cena veřejnosti, kdy mohli pro své favority veřejně hlasovat také uživatelé facebooku,“ dodal Martin Smrž.

Mohlo by vás zajímat: Iveco z Vysokého Mýta dodá stovky autobusů do Afriky

Zdroj: Iveco Bus