Cestu jí zablokovalo kolejové pole spadlé z jiného vlaku, jenž jel stejným směrem po vedlejší koleji. Lokomotiva před sebou překážku tlačila asi pět set metrů, než se jí z šedesátikilometrové rychlosti podařilo zastavit. Strojvedoucí naštěstí vyvázl bez zranění.

Překážka zablokovala obě koleje koridoru a provoz na trati se až do 6.45 hodin úplně zastavil. Poté byl obnoven na jedné koleji. „Celkem pět dálkových vlaků muselo jet po odklonové trase Olomouc – Brno – Česká Třebová. Některá zpoždění dosáhla až dvou hodin. Pro osobní vlaky jsme sháněli náhradní autobusy,“ uvedl tiskový mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Zpoždění mělo i pendolino. Provoz na koridoru byl plně obnoven po poledni. Škoda na nákladu a lokomotivě dosáhla asi půl milionu korun.

„Náklad, který se uvolnil, měl být připoután čtrnácti pevnými pásy, na místě jich ale bylo jen sedm,“ upozornil Ondřej Kubala. „Zatím nevíme, jestli k tomu došlo zaviněním přepravce, například špatným upevněním nákladu. Jednou z vyšetřovacích verzí je, že se část pásů mohla ztratit, někdo je mohl ukrást,“ uvedl Zdeněk Neusar, tiskový mluvčí Drážní inspekce.