Sletadly stejného typu létá ihradecká společnost Delta System–Air, jež je využívá především kdopravě aerotaxi a ambulantnímletům.

Příčin neštěstí bude zřejmě víc

„Jsou to jedny znejbezpečnějších letadel ve své třídě na světě. Zároveň je také využívá imnoho leteckých společností. Neumím si tedy vysvětlit, jak khavárii došlo. Nejspíš se jednalo okombinaci více faktorů, mezi kterými může být špatné počasí ičinnost pilota,“ domnívá se ředitel leteckého provozu Delta System–Air DanielTuček.

„Sbeechcraftem létám a je to velice spolehlivé letadlo, které létá po celém světě. Nedokážu si představit, jaký muselo mít problém, vše má mnohonásobně jištěno. Kdyby nebylo spolehlivé, tak se jich nevyrobí tolik tisíc kusů. Apořád se dobře prodává,“ sdělil nám pilot společnosti Delta System–Air, který si však nepřál zveřejnitjméno.

Hradecká letecká společnost zatím ve své historii letů nezaznamenala žádnou nehodu tohoto malého dopravního letadla. „Stroj provozujeme vkategorii letecká doprava, což znamená zpřísněné parametry zhlediska provozu letadla a jeho technických parametrů,“ vysvětlil Tuček. Havarované letadlo společnosti Fun Air však bylo provozováno vkategorii let pro vlastní potřebu, kde už kritéria nejsou tak přísná. „Jedinou nehodu letounu jsme zaznamenali před lety, ale nebylo to ani stímto letadlem. Byl to jiný typ stroje a knehodě došlo při výcvikovém letu. Naštěstí bez jakéhokoliv zranění. Nechci otom vůbec mluvit. Havárie je vždy velmi nepříjemná událost,“ poznamenal Daniel Tuček.