Platforma Hedepy vznikla ve složitém roce 2020, kdy svět zasáhly omezení spojené s pandemií covidu. Pro on-line portál poskytující psychoterapeutické služby to byl ale ten nejlepší okamžik pro rozjezd.

„Ten čas startu byl pro nás klíčový, celý svět se v té době přesunul mnohem více do on-line prostředí. Přineslo nám to nové možnosti a inovace. Je spousta zejména menších měst, kde terapeuti vůbec nejsou, nebo je u nich plno a nedostanete se k nim. V našem on-line prostředí ale nezáleží na tom, odkud kdo je, služby terapeutů jsou snadno dostupné pro všechny,“ říká Lukáš Krčil.

Jan Skřivánek, historik umění a šéfkurátor Musea Kampa, byl hostem pořadu Byznys kafe. Ten moderuje šéfredaktor centrální redakce Deníku Jan Klička
Vyplatí se kupovat obrazy? Investice do umění přiblížil šéfkurátor Musea Kampa

Jak to celé funguje? Člověk, který se vnitřně cítí, že mu není dobře, si na webových stránkách Hedepy nejprve může přečíst články k celé řadě témat, jako jsou stres, úzkosti, problémy v rodině nebo v práci. A pokud uzná, že by si o svém problému měl promluvit s odborníkem, tak si právě podle svých potřeb zadá požadavky a vybere vhodného terapeuta.

Lukáš Krčil (vlevo), spoluzakladatel psychoterapeutické platformy Hedepy, byl hostem videopodcastu Byznys kafe.Lukáš Krčil (vlevo), spoluzakladatel psychoterapeutické platformy Hedepy, byl hostem videopodcastu Byznys kafeZdroj: Deník/Martin Pleva

„Terapie dokážeme domluvit do druhého dne, a pokud je situace opravdu hodně krizová, tak dokonce do pěti minut. Druhou možností pro ty, kdo pořádně neví, co přesně je trápí, je vybrat si vhodného odborníka pomocí speciálního dotazníku. Nejtěžší je se k tomuto kroku odhodlat, ale v on-line prostředí je to přece jen snadnější,“ vysvětluje spoluzakladatel Hedepy.

Duševní pohoda jako firemní benefit

Nejčastěji podle jeho zkušeností trápí lidi u nás stres, který je všudypřítomný a mnozí se s ním neumí vyrovnat. Také jsou to úzkosti a obavy o sebe a o rodinu, jež jsou často spojené s aktuální situací u nás i ve světě.

„Mnoho lidí u nás řeší také nejrůznější problémy sexuálního charakteru, o kterých se často těžko s někým mluví. A také mladí lidé a teenageři se na nás obracejí s celou řadou svých nesnází, takže se zaměřujeme i na pomoc jim. Velmi často k nám chodí i šéfové firem, kteří jednak sami využívají naše terapie, a zároveň domlouvají naše služby svým zaměstnancům jako benefit, aby byli v jejich firmě všichni v duševní pohodě,“ přibližuje dále Lukáš Krčil.

Lenka Helena Koenigsmark, marketingová ředitelka hračkářské společnosti Mattel pro Česko, Slovensko a Maďarsko, byla hostem pořadu Byznys kafe, který moderuje šéfredaktor centrální redakce Deníku Jan Klička
Jsem ráda, že Barbie ukazuje i svět handicapovaných, říká manažerka firmy Mattel

Firma Hedepy už se rozšířila i do zahraničí, celkově už pro ni pracuje kolem pěti set odborníků. Kromě psychologických služeb navíc nabízí také psychiatrickou péči, kde už pomáhá lékař, který může rozhodnout o tom, jakou péči a případně i léky takový člověk bude potřebovat.

Jak v Hedepy vybírají psychoterapeuty a psychiatry do svých řad? Přispívají pojišťovny svým klientům na takovéto on-line terapie? A jak umí pomoci už zmíněným dětem, mladým lidem a teenagerům i ve spolupráci s jejich rodiči? I to přiblížil Lukáš Krčil v pořadu Byznys kafe. Podívejte se na celý videorozhovor, který moderuje šéfredaktor centrální redakce Deníku Jan Klička.